Kritika / Turneja
Tournée, 2010
za
Plačilo za strah.
za
Plačilo za strah.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
za
Take like, kot je Joachim Zand (Mathieu Amalric), glavni junak francoske Turneje, običajno srečate v ameriških filmih: ofucani, sluzasti, stresni, napol šarlatanski promotor, ki se s svojo zabaviščno skupino prebija skozi male, zakotne, brezosebne, nič kaj profitabilne kraje, od enega cenenega hotela do drugega, zjeban od lovljenja ameriškega sna, in obenem prepričan, da je s svojo mešanico oportunizma, sejmarske vztrajnosti, družabne uglajenosti in šarmantne energičnosti še vedno strup za neuko, naivno, nekritično publiko, ki živi v preteklosti - tako kot on.
Joachim Zand izgleda kot ameriški filmski lik, ki je padel v francoski film - in ki misli, da bo preživel, če se bo delal Francoza. Zand tudi je Francoz, nekdanji TV producent, ki se je mentalno amerikaniziral, a se v Ameriki ni prebil, zato se - zjeban od neuspešnega zaletavanja v ameriški sen, neprebavljene preteklosti in nedorečenih odnosov z družino, ki jo je zapustil - vrne v Francijo, s sabo pa pripelje skupino art striptizet, peroksidnih kraljic sodobne burleske (»Mimi Le Meaux«, »Kitten on the Keys«, »Dirty Martini«, »Roky Roulette« itd.), s katerimi hedonistično kroži po obmorskih krajih, toda turneja, ki naj bi se končala z velikim finalom v Parizu, je polom ameriških razsežnosti. Francija z eno potezo zavrne vse: ne le ameriški tip zabave in poskus amerikanizacije francoske kulture, ampak tudi Francoza, Mathieuja Amalrica, ki se je amerikaniziral, organiziral turnejo ameriških striptizet in posnel Turnejo, kar mu je lani v Cannesu prineslo nagrado za režijo, ironično afirmacijo sadomazohističnih fantazij o Ameriki, ki obsedajo Francijo in Turnejo.
(Kinodvor)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.
Preberite tudi