Borut Mekina

 |  Mladina 41  |  Politika

Petku kampanja podarjena

Še ena brezplačniška

Oglasna priloga za koroškega poslanca Petka

Oglasna priloga za koroškega poslanca Petka
© Arhiv Mladine

Miro Petek, poslanec SDS, se je v parlamentarni razpravi o brezplačnikih ta teden pokesal. Priznal je, da je leta 2008, pred zadnjimi parlamentarnimi volitvami, pri podjetju Progresija, ki je izdajalo oba brezplačnika, Slovenski tednik in Ekspres, naročil in plačal oglasno prilogo Petek. »Res je,« je dejal Petek, »s Progresijo sem bil dogovorjen, da mi je natisnila časopis, osemstranski časopis z imenom Petek, izšel je v petek, teden pred volitvami, zanj sem iz svojega žepa plačal okoli 1200, 1300 evrov, ne vem več točno, ker je bilo to pred tremi leti.« Denar, se je še pošalil Petek, je prišel iz njegovega žepa in ne iz Patrie, težava pa naj bi bila po njegovem zgolj ta, ker je bil kot naročnik naveden on, ne pa stranka SDS, ki je imela odprt volilni račun.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Borut Mekina

 |  Mladina 41  |  Politika

Oglasna priloga za koroškega poslanca Petka

Oglasna priloga za koroškega poslanca Petka
© Arhiv Mladine

Miro Petek, poslanec SDS, se je v parlamentarni razpravi o brezplačnikih ta teden pokesal. Priznal je, da je leta 2008, pred zadnjimi parlamentarnimi volitvami, pri podjetju Progresija, ki je izdajalo oba brezplačnika, Slovenski tednik in Ekspres, naročil in plačal oglasno prilogo Petek. »Res je,« je dejal Petek, »s Progresijo sem bil dogovorjen, da mi je natisnila časopis, osemstranski časopis z imenom Petek, izšel je v petek, teden pred volitvami, zanj sem iz svojega žepa plačal okoli 1200, 1300 evrov, ne vem več točno, ker je bilo to pred tremi leti.« Denar, se je še pošalil Petek, je prišel iz njegovega žepa in ne iz Patrie, težava pa naj bi bila po njegovem zgolj ta, ker je bil kot naročnik naveden on, ne pa stranka SDS, ki je imela odprt volilni račun.

A dejstvo, da je Petek nepravilno obračunal oglase v času kampanje pred volitvami, na katerih je sam kandidiral na listi SDS, je še najmanj pomembno. Pomembnejše je vprašanje, zakaj je podjetje Progresija Petku volilno kampanjo podarilo. Miro Petek je storitev oglaševanja, torej tiska oglasov in distribucije, plačal po ceni 150 evrov na stran, državnim podjetjem pa je Slovenski tednik zaračunaval precej višje cene. Mobitel in druga državna podjetja so recimo tedaj za celostranske oglase v Slovenskem tedniku plačevala več kot 11.000 evrov. Če bi torej brezplačniško podjetje Progresija Mira Petka obravnavalo enako, bi mu moralo izstaviti račun za nekaj deset tisoč evrov. Zakaj ne?

Vprašanje je seveda retorično. Čeprav v SDS ponavljajo, da z izdajanjem brezplačnikov nimajo nič, je primer Miro Petek še en dokaz, da so si v tej stranki brezplačniško predvolilno kampanjo financirali prek državnih podjetij in na tuj račun. Tedanji direktor Progresije - nekoč odgovorni urednik tednika SDS Demokracija - Andrej Lasbaher svojemu strankarskemu tovarišu Petku ni zaračunal oglasov, prav tako oglasov v skupni vrednosti 23.000 evrov ni zaračunal stranki SDS. Kot je znano, je celotna brezplačniška propaganda stala skupaj približno dva milijona evrov. To je bila doslej najdražja volilna propaganda, organizirana celo na državni račun. Morda tudi na račun državnega posla s finsko Patrio? Iz plačanih podkupnin?

To je morebiti res zgolj šala, kot pravi Petek. A prav ta teden je mariborski fotograf Marko Pigac objavil, da se je eden od sedanjih lastnikov založbe SDS Nova obzorja Dejan Kaloh tedaj dogovarjal z Walterjem Wolfom, obtoženim prejemanja podkupnine v primeru Patria, za donacijo v višini milijon evrov za neki medijski projekt. Pigac je namignil, da ima za to dokaze. »Da si se dobival z Walterjem Wolfom, si mi povedal ti osebno, in da si ga prosjačil za milijon evrov. Da se ne pogovarjava, kako si ga oponašal. Bi želel slišati ta posnetek? Misliš, da bi ga Walter?« je na spletu zapisal Pigac. Morda pa je res v vsaki šali nekaj resnice?

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.

Pisma bralcev

  • Dejan Kaloh, Maribor

    Petku kampanja podarjena

    Novinar Borut Mekina spet povzema mariborskega »fotografa« Marka Pigaca, ko ta trosi nebuloze v povezavi z mano in »prosjačenjem Walterja Wolfa za milijon evrov«. Naj še enkrat ponovim: nikdar nisem imel namena izdajati kakšnega tednika, še najmanj s finančno pomočjo Walterja Wolfa. Do sedaj sem izdajal samo vedno bolj uspešen spletni portal Politikis. Več

  • Marko Pigac, Agencija MP Produkcija, Šentilj

    Petku kampanja podarjena

    Resnično se nimam namena javno prerekati z Dejanom Kalohom (in to sem mu tudi povedal), ki na spletišču, izvzemši tiste intervjuje, ki jih je počel sam s sabo, velja za »Attention Whore« (tako ga označuje blogerka Simona Rebolj - zapis vreden branja) in kukavičje jajce (označba v medijih, ko je izdal Pečetovo Lipo). Več