1. zapoved / Murder, My Sweet

Razstava Mete Grgurevič in Urše Vidic, od 21. oktobra do 10. novembra

Damjana Kolar
MLADINA, št. 42, 21. 10. 2011

© Nada Žgank

V okviru festivala Mesto žensk bodo 21. oktobra ob 19. uri v ljubljanski Galeriji Vžigalica odprli razstavo Mete Grgurevič in Urše Vidic z naslovom Murder, My Sweet. Vizualni umetnici od leta 2010 intenzivno ustvarjata skupne projekte (v isti galeriji sta že predstavili projekt Flowers are Inherently Disgusting, v novomeški Galeriji Simulaker pa projekt Deadly Kiss Me) in sodelujeta tudi na skupinskih razstavah. Tokrat bosta predstavili projekt, ki je remake filma noir, pri čemer bosta medij gibljive filmske podobe zamenjali za galerijski ambient. Režiserki, ki za svojo pripoved ne potrebujeta filmske kamere, bosta inscenirali polnokrvno doživetje, nekakšen prostorski hommage filmu, ki bo na gledalca učinkoval tako s poudarjenim psihološkim nabojem kot tudi s prepričljivo vizualno strukturo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Damjana Kolar
MLADINA, št. 42, 21. 10. 2011

© Nada Žgank

V okviru festivala Mesto žensk bodo 21. oktobra ob 19. uri v ljubljanski Galeriji Vžigalica odprli razstavo Mete Grgurevič in Urše Vidic z naslovom Murder, My Sweet. Vizualni umetnici od leta 2010 intenzivno ustvarjata skupne projekte (v isti galeriji sta že predstavili projekt Flowers are Inherently Disgusting, v novomeški Galeriji Simulaker pa projekt Deadly Kiss Me) in sodelujeta tudi na skupinskih razstavah. Tokrat bosta predstavili projekt, ki je remake filma noir, pri čemer bosta medij gibljive filmske podobe zamenjali za galerijski ambient. Režiserki, ki za svojo pripoved ne potrebujeta filmske kamere, bosta inscenirali polnokrvno doživetje, nekakšen prostorski hommage filmu, ki bo na gledalca učinkoval tako s poudarjenim psihološkim nabojem kot tudi s prepričljivo vizualno strukturo.

Več o razstavi nam je povedal avtor spremnega besedila v katalogu Matjaž Brulc: “Meta Grgurevič in Urša Vidic sta se v nekaterih starejših skupnih umetniških projektih lotevali tematiziranja ženskosti v popularni kulturi. Čeprav je tipični junak filma noir ciničen, zatežen in razočaran mačo, se v epicentru njune pripovedi tudi tokrat znajde ženska. Drzna, zapeljiva in amoralna femme fatale. K bogatemu izročilu popularne kulture se avtorici tokrat vračata predvsem skozi jezik forme: njuno delo je v prvi vrsti raziskava specifičnega vizualnega jezika, raziskava možnosti njegove premestitve iz filma v likovno inscenacijo. Posledica je dramatično doživetje, ki gledalcu tukaj in zdaj znova ponudi izkušnjo filma noir; ta je zdaj tridimenzionalen, kljub temu pa ostaja črno-bel.”

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Politika ne sme dovoliti minimiziranja nasilja

Žrtvam je treba moč dodajati in ne odvzemati s prelaganjem krivde 

Naslovna tema

Hojsov kartel

Ali notranji minister res ni vedel, da je njegov najemnik mednarodni kriminalec in velepreprodajalec drog?

Zakaj je Trump vseeno prejel Nobelovo nagrado za mir

IZJAVA DNEVA