Marcel Štefančič jr.

9. 12. 2011  |  Mladina 49  |  Kultura  |  Film

Arthur Božiček

Arthur Christmas, 2011
Sarah Smith

Kraljestvo za kolo.

Arthur Božiček, ekscentrična božična animacija studia Aardman (Kokoške na begu, Wallace & Gromit itd.), ponuja odgovor na božično vprašanje št. 1, ki je tako večno kot Božič: kako uspe eni osebi - pač Božičku - v eni sami noči razdeliti toliko daril? Zelo preprosto: dostava daril je izpeljana kot zelo precizna, do zadnjega detajla načrtovana, totalno koordinirana vojaška operacija, kot popolni blitzkrieg, ki vključuje high-tech plovila in armade jelenov.

Je mogoče, da tako zahtevno, tako masivno in tako stresno - da ne rečem shock & awe - operacijo vodi ostareli, upehani, letargični Božiček (Jim Broadbent)? Ne, pač pa jo vodi njegov sin Steve (Hugh Laurie), utelešenje hladne, robotske, cinične učinkovitosti, ki se kani zavihteti na očetov prestol in ki se za kolateralno škodo ne meni, ali natančneje - ne žre se, če kdaj kak otrok ostane brez darila, recimo kaka deklica brez kolesa, ki si ga je želela tako kot Steve Martin v mafijski farsi Moje modro nebo. To je zanj le statistični podatek. Kdo popravi krivico? Tim Allen? Ne, ampak Arthur (James McAvoy), Božičkov mlajši, občutljivi, sočutni, plašni sin, ki poskrbi, da vsakdo dobi svoje in da Božičkova družina izgleda kot arktična verzija družine Corleone. Božiček je ostareli don Corleone, Steve je mačistični Sonny (Santino!), Arthur pa je feminilni Fredo, ki v sebi odkrije odločnega Michaela, varuha tradicije v dobi velikih sprememb. To each his own!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.