Pisma z naklepom

Kako je Mitja Okorn posnel poljski fenomen in obnorel nacijo Henryka Sienkiewicza, Adama Mickiewicza in Katinskega gozda

Mitja Okorn v akciji: Filmi so maščevanja – če niso, potem niso filmi.

Mitja Okorn v akciji: Filmi so maščevanja – če niso, potem niso filmi.

Na svoji zemlji – prvi slovenski zvočni film, prvi slovenski povojni film, prvi slovenski pravi film – je videlo več kot pol milijona Slovencev. Vrteli so ga povsod. V vsakem kinu, v vsakem narodnem domu, v vsaki tovarni. In tu nekje se začne zgodba o tem, da mora biti vsak slovenski film slovenski kulturni praznik – zgodba o tem, da mora vsak slovenski film priti v srca vseh Slovencev. Kot ideologija. Naloga ideologije je, da pride v človeška srca. Če ne pride, ni ideologija. Ideologija, ki ne opravi svoje naloge, pač ni ideologija. Film je naše najpomembnejše orožje, je rekel Lenin. Skrbniki slovenskega filma so le prikimali. In ker je bil to čas socialistične izgradnje, čas izgradnje novega človeka in nove nacije, čas stahanovščine, rekordov in megalomanije, je bilo povsem jasno, kakšen je cilj: posneti slovenski film, ki ga bodo videli vsi Slovenci. Film, ki ga bo videl vsak Slovenec, vsa Slovenija.

In Mitji Okornu je zdaj to uspelo. Posnel je film, ki so ga videli vsi Slovenci – na Poljskem. Njegova Pisma sv. Nikolaju, poljsko romantično komedijo, posneto s kapitalom poljske TVN, je namreč na Poljskem videlo že skoraj dva milijona ljudi. Toliko, kot je Slovencev. In glede na to, da gre za božično romantično komedijo in da njen čas (pač božič), kot pravi Okorn, »šele prihaja«, jo bo videlo več ljudi, kot je Slovencev, ali bolje rečeno, videlo jo bo več ljudi, kot je Slovencev v Sloveniji – toliko, kot je Slovencev v Sloveniji in zunaj Slovenije. Okorn, ki po samizdatu Tu pa tam v Sloveniji ni več prišel do filma, se domov vrača, kot bi rekli junaki Peckinpahove Divje bande, »justified«, »čistega srca«, brez zlobe, z velikim filmom, okej, ne filmom, ampak fenomenom, v primerjavi s katerim slovenski filmi, ki smo jih videli zadnje čase, izgledajo kot zgube.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.