Teja Pahor

 |  Družba

Visoke takse ljubljanskega letališča

Nizkocenovne letalske povezave bi ugodno vplivale na celotno slovensko gospodarstvo

Čeprav se v javnosti glede nizkocenovnih letalskih prevoznikov poraja vedno več dvomov, predvsem zaradi konkurenčnih cen, ki jim ostale letalske družbe večkrat niso kos, je zanimanje za take lete še vedno veliko. Mnogi potniki se, da prihranijo par sto evrov, zelo radi odpovejo soku in piškotu med letom ter prilagodijo čudnim urnikom in natrpanim letalom.

Novica, ki jo je na začetku decembra ob robu dvodnevne inovacijske konference naznanil prvi mož družbe Ryanair, Michael O'Leary, je zato bila pri nekaterih zelo dobrodošla. Ryanair naj bi se z ljubljanskim letališčem Jožeta Pučnika pogajal o vnovičnih poletih v Slovenijo, ki pa bodo mogoči le, če bo ljubljansko letališče znižalo takse oz. letališke pristojbine. Družba Ryanair je sicer že letela v Slovenijo, in sicer iz Londona-Stansted na mariborsko letališče Edvarda Rusjana, vendar so linijo, na kateri so prvič poleteli 5. junija 2007, ukinili 27. marca 2008.

Podobna nesrečna izkušnja je se je v Mariboru zgodila tudi letos. V začetku oktobra je Družba Golden Air vzpostavila povezavo med Mariborskim letališčem, Dunajem in Londonom, vendar jo je po le nekaj tednih zaradi težav z najemom letala začasno ukinila. Zaenkrat pa lahko »low cost potniki« brez večjih težav letijo iz katerega od bližnjih mest v Italiji, Avstriji in na Hrvaškem, saj je večinoma prevoz do tujega letališča in letalska karta še vedno cenejša kot redne karte.

Pred nekaj dnevi je Ryanair napovedal, da bo od naslednje pomladi iz letališča v Ronkah možno leteti tudi v južno italijanski Bari in Barcelono. S tema destinacijama je število mest, v katera leti Ryanair, naraslo na devet, saj so do sedaj omogočali letenje še v London, Bruselj, Birmingham, Düsseldorf, Valencio, na Sicilijo in na Sardinijo. Z Ryanairom je možno leteti še iz bližnjega Trevisa, ki pokriva 27 mest v Belgiji, Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji, Angliji, na Švedskem, Poljskem, Norveškem, Danskem Irskem in na Malti.

Beneško letališče Marco Polo sicer nima pogodbe z Ryanairom, lahko pa od tam letimo z družbama Vueling v Barcelono in Nantes ter Easyjet v Berlin, Ženevo, Lyon, Lizbono, London, Madrid, Napoli, Nico, Pariz, Rim, sezonsko pa še na Ibizo in Palmo de Mallorco. Easyjet je poskrbel tudi za povezave z Zagrebom, od tu leti namreč v Dortmund, London in Pariz. Iz Gradca leti Ryanair v London iz Celovca pa še v Frankfurt in sezonsko v Göteborg in Stockholm.

Sicer pa je, kot pravijo pri Ryanairu, Ljubljana zanimiva destinacija, čeprav je letališče Jožeta Pučnika osrednje nacionalno letališče na katerem večinoma poteka redni letalski promet in je zato tudi infrastruktura samega letališča temu prilagojena. Vendar pa se tudi ljubljansko letališče zaveda, da bi nizkocenovne letalske povezave ugodno vplivale na celotno gospodarstvo, predvsem na turizem in se zato o morebitnih povezavah z ljubljanskim letališčem dogovarja z več nizkocenovnimi družbami.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.