Vanja Pirc

27. 1. 2012  |  Mladina 4  |  Družba

Premalo učinkovit oglas

Zakaj Renault v Sloveniji ne bo predvajal oglasa z gejevsko poroko?

Izsek iz za Slovenijo domnevno neprimernega oglasa

Izsek iz za Slovenijo domnevno neprimernega oglasa
© Arhiv Mladine

V zadnjih tednih je na spletu veliko pozornosti zbudil eden od televizijskih oglasov iz nove Renaultove kampanje za twinga. Gre za oglas, v katerem se proti oltarju sprehodita mlajša ženska in starejši moški, a ko prispeta do ženina, se mu ne pridruži ženska, torej nevesta, temveč moški, ki ga je k oltarju pospremila odrasla hčerka. Poročeni gejevski par se na koncu skupaj z deklico, očitno (drugo) hčerko, odpravi proti avtomobilu. „Časi so se spremenili,“ ob tem v francoščini pove napovedovalec.

Tokratni oglas za twinga ni prvi v podporo pravicam istospolno usmerjenih, saj se je Renault že pred leti odločil za strateško in gotovo tudi k večjemu dobičku usmerjeno potezo, da bo z oglasil nagovarjal zlasti mlade z liberalnimi življenjskimi nazori. V tokratno kampanjo so vključili še dva druga oglasa z drugačnima temama, a z vidika slovenskega družbenopolitičnega vsakdanjika je najzanimivejši prav oglas z gejevsko poroko. V Sloveniji je bil lani sprejet družinski zakonik, ki je med drugim omogočil sklenitev partnerske in zunajzakonske zveze (ne pa tudi zakonske zveze), omogočil pa jim je tudi posvojitev biološkega otroka njihovega partnerja. A zakoniku prav zaradi teh dveh novosti zdaj grozi referendum. Na vsak način ga hočejo izsiliti tisti, ki trdijo, da je edina prava družina taka z očetom, materjo in otroki.

yVKJQihXZmk

Twingov oglas z gejevsko poroko torej odslikava (tudi) slovensko stvarnost. A čeprav to vozilo izdelujejo le v novomeškem Revozu in nikjer drugje na svetu, tega oglasa pri nas, žal, ne bomo videli. Kot pravi Rok Istenič iz podjetja Renault Nissan Slovenija, matična družba v Parizu vedno pripravi serijo oglasov, potem pa posamezne države izberejo najustreznejše za lokalni ciljni trg. In na območju Adriatic, kamor poleg Slovenije sodijo še Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina ter Makedonija, so presodili, „da sta oglasa ’Tatoo - Tatu’ ter ’Bad Boys - Slabi fantje’, ki ju predvajamo, marketinško bolj učinkovita za ciljno skupino novega Renaulta Twinga na naših tržiščih“.

Francoski avtomobilski koncern je s tem zamudil priložnost, da bi se vsaj v zavest slovenskega občinstva zasidral kot podjetje, ki ne glede na politično ozračje zagovarja enakost vseh ljudi in spoštuje človekove pravice. A glede na zaplete z družinskim zakonikom pri nas ali pa izgrede na beograjski in splitski paradi ponosa pač niso želeli tvegati morebitnega izpada prihodkov, ki bi jim jih ga povzročili podporniki Aleša Primca in Ljudmile Novak ali pa pretepači gejev iz Beograda in Splita. Pri prodaji avtomobilov gre pač za biznis.

V Revozu so lani proizvedli 140.000 twingov, v Sloveniji jih je bilo prodanih 469.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.