Kritika / Eksotični Hotel Marigold

The Best Exotic Marigold Hotel, 2011
John Madden

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 15, 13. 4. 2012

Umor na Orient ekspresu brez umora.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 15, 13. 4. 2012

Umor na Orient ekspresu brez umora.

Ko se Američani upokojijo, se preselijo na Florido. Zaradi tople klime – in zaradi nizkih davkov. Na Floridi je življenje poceni. In kam se preselijo Britanci, ko se upokojijo? V Slovenijo? Ne, ampak v Indijo, svojo nekdanjo kolonijo.

V Eksotičnem Hotelu Marigold se v Indijo, v ceneni, razštelani, napol zapuščeni The Best Exotic Marigold Hotel, ki ga menedžira Sonny (Dev Patel), preseli skupina britanskih upokojencev – vdova (Judi Dench), zakonski par (Bill Nighy & Penelope Wilton), nekdanji vrhovni sodnik (Tom Wilkinson), ženskar (Ronald Pickup), razočarana ženska (Celia Imrie) in rasistka (Maggie Smith).

Take mikse britanske nravi običajno najdete v kriminalkah Agathe Christie, recimo v Umoru na Orient ekspresu ali pa Smrti na Nilu. Zgodi se umor – in vsi imajo motiv za umor. Eksotični Hotel Marigold izgleda kot kriminalka Agathe Christie brez umora, kot Umor na Orient ekspresu brez umora. Je pa res, da imajo vsi motiv za selitev v Indijo – življenja v Britaniji si ne morejo več privoščiti. Vdova je do vratu zadolžena, zakonski par je vse prihranke izgubil s spodletelo investicijo, rasistka pa v Indiji računa na operacijo, ki si je v Britaniji ne more privoščiti. To, da rasistki ne preostane drugega kot operacija v deželi, ki je noče niti izgovoriti, pove vse o tem, kako sta se globalizacija in kolonializem obrnila proti Zahodu, stvarniku globalizacije in kolonializma. Če bi jih ugrabili teroristi, jih britanska vlada ne bi odkupila. Eksotični Hotel Marigold je zelo predvidljiv film, ki se obupano trudi, da bi bil nepredvidljiv in šarmanten (spicy je tu le hrana), toda njegovo sporočilo je jasno: Zahod je prišel do razvojne stopnje, na kateri se mora zadovoljiti s telefoni, ki ne delajo, pipami, ki puščajo, in sobami, ki so brez vrat. Revščina je tako komična. Na koncu bo vse v redu – in če ne bo, pomeni, da še ni konec, pravi Sonny.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti