Kritika / Najsrečnejše dekle na svetu

Cea mai fericita fata din lume, 2009
Radu Jude

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 20, 18. 5. 2012

za

Antireklama za kapitalizem.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 20, 18. 5. 2012

za

Antireklama za kapitalizem.

Romuni so odločno zrušili komunizem – morda celo najbolj odločno, navsezadnje, svojo odločnost so poantirali z naglo eksekucijo zakoncev Ceausescu. Sprejeli so kapitalizem, ki pa jih zdaj vse bolj spominja na komunizem, na enoumje, na diktaturo.

Delia (Andreea Bosneag), naivna podeželska najstnica, bi lahko o tem posnela film – ali pa vsaj reklamo. Delia, »najsrečnejše dekle na svetu«, je namreč v neki nagradni igri zadela avto, tako da jo starša odpeljeta v Bukarešto, kjer naj bi avto prevzela, toda tovarna pijače, sponzorka nagradne igre, od nje zahteva nastop v TV reklami za multivitaminsko bibito.

Ne le da v kapitalizmu ni nič zastonj (vse je vedno »pogojeno«), ampak je vse tudi po malem represivno. Celo nagrade. Še huje: kapitalizem, ki trga družinske vezi (oče hoče avto zase!), ljudi obsoja tudi na neskončno, rutinsko, enolično ponavljanje istih gibov – Delia mora posneti le dva kadra, toda ti dve potezi mora potem ponavljati v nedogled. Akcija! Še enkrat! Akcija! Še enkrat! Njeni poskusi, da bi v svoj nastop vnesla nekaj »svojega«, osebnega in subjektivnega, ne pridejo daleč. Ponovitev je preveč – in nikoli ne ve, kateri posnetek bodo na koncu v reklami uporabili. Delia je popolna alegorija Marxovega odtujenega delavca, ki z vedno istimi atomiziranimi gibi sodeluje v produkcijskem procesu, a nikoli ne vidi končnega produkta. Kapitalizem ne ustvarja srečnih ljudi, ampak nesrečne ljudi spreminja v reklamo za kapitalizem.

(Kinodvor – na sporedu le štiri dni)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Golob o Janši / »S takšnimi ljudmi se ne želim družiti«

IZJAVA DNEVA

TV komentar

Keš, keš, keš

Pazite se dobrih ljudi, ki zaskrbljeno zrejo z ekranov

Pahor v pižami nas bi rad osrečil

Pornifikacija predsedniške podobe