Kritika / Slepe stene: Ljubezen v virtualni dobi

Medianeras, 2011
Gustavo Taretto

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 29, 20. 7. 2012

zadržan +

Prepričevanje prepričanih.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 29, 20. 7. 2012

zadržan +

Prepričevanje prepričanih.

Najprej zagledamo velemestni skyline, veduto modernega metropolisa, Buenos Airesa: nebotičnike, orjaške stavbe, masivne stanovanjske komplekse, neskončne fasade, steklena prostranstva.

Tu ljudje živijo drug zraven drugega, drug nad drugim, drug na drugem, ali bolje rečeno – tu druga ob drugi, druga nad drugo in druga na drugi živijo odtujenost, tesnoba, izolacija, osamljenost, depresija, brezosebnost, frustracija, nevroza, psihoza, shizofrenija.

Tako nekako pravita Martin (Javier Drolas) in Mariana (Pilar Lopez de Ayala), ki to, kar vidimo, vztrajno komentirata – ona je arhitektka, on je spletni dizajner. Če je osamljenost vprašanje, kaj je potem odgovor? Jasno: internet. Odgovor na eksistenčno utesnjenost, na omejenost življenjskega prostora, na brezosebnost človeškega vegetiranja je neskončni prostor interneta, ki je bolj oseben, bolj emocionalen in bolj človeški od teh boksov, v katerih živijo ljudje. Odgovor na brezosebnost je tehnologija, kar je seveda ironično – ker so ljudje priklopljeni na tehnologijo, na internet, jim iz tistih boksov sploh ni več treba. Tak je tudi Martin, ki izgleda le še kot dodatek svojim tehno igračkam, družabnim omrežjem, Youtubu, iTunesom. Tehnologija, ki ljudi spreminja v sosede, je le dopolnilo arhitekture, ki je ljudi spremenila v stanovalce, zato ne čudi, da tudi Martin izgleda kot dopolnilo Mariane, Mariana pa kot dopolnilo Martina, tako da je njuna romantična usoda – v resnici še najbolj podobna napadu panike – zapečatena. Razlika je le v tem, da bi se v h’woodski romanci srečala prej. Problem argentinskega filma Slepe stene, kvazitatijevske »simfonije velemesta«, sicer Tarettovega debija, je v tem, da se – tudi s stalnimi notranjimi monologi, grafičnimi klicaji in animacijami – preveč vsiljivo trudi, da bi nam dokazal, da živimo v virtualni dobi, obenem pa se preveč trudi, da bi nam ugajal, ali bolje rečeno, film, ki je narejen za prepričane, se trudi, da bi prepričal in zapeljal prepričane. Prepričanih pa ni treba prepričevati – niti zapeljevati. Ne potrebujejo manifesta.

(Kinodvor/Kinodvorišče)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.