Kritika / Nočne ladje
Nočni brodovi, 2012
Igor Mirković
zadržan
Na cesti.
zadržan
Na cesti.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
zadržan
Fant sreča dekle (ali pa dekle sreča fanta). Fant in dekle se razideta. Fant se vrne k dekletu (ali pa se dekle vrne k fantu). Tako gre dobro znana, utečena, preverjena formula romantičnih komedij.
In Nočne ladje, hrvaško-slovensko-srbska koprodukcija, so romantična komedija. Jakov sreča Heleno (ali pa Helena sreča Jakova, kakor hočete). Jakov in Helena se razideta. Problem – in obenem trik – je v tem, da se drug k drugemu ne moreta več vrniti.
Za tretje dejanje romantične komedije je prepozno: Jakov in Helena sta namreč priletna upokojenca, rezidenta doma za ostarele. Njega – fana jazza – igra Radko Polič, njo – fanico Lermontova – pa Ana Karić. Ko zbežita iz doma za ostarele, ju povezujejo in definirajo le še konvencije road-movieja, ki ju silijo v »komično« vožnjo z avtom, srečevanje dolgočasnih »karakterjev«, bolj ali manj funkcionarjev žanra, meditiranje o smislu in nesmislu »enkratnega« življenja, »poetično« zbujanje v hotelskih sobah ipd., toda ob tem imate občutek, da na poti ne »zagrešita« ali pa doživita nič takšnega, česar ne bi mogla »zagrešiti« in doživeti v domu za ostarele. Morda si zaslužita film, toda ne road-movieja. Morda pa si zaslužita le videoblog, oh, in fejsbuk, prek katerega bi se lahko nenehno vračala drug k drugemu.
(Kinodvor)
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.
Preberite tudi