Kritika / Balkanska bojevnica
Paulette, 2013
Jérôme Enrico
zadržan
Kapital.
Balkanska bojevnica, ki je slovenski naslov dobila po prosluli aferi Balkanski bojevnik, izgleda kot populistična francoska verzija britanske farse Reševanje vdove Grace, v kateri se upokojenka, ki ji mož zapusti le dolgove, oprime prekupčevanja s travo (najprej nerodno in potem zelo profesionalno), česar se – ja, najprej zelo nerodno in potem zelo profesionalno – oprime tudi ostarela, ošabna, rasistična Paulette (Bernadette Lafont), ko ji mož zapusti le dolgove in ko ji rubežniki zaplenijo vse premičnine. Film sporoča dvoje: prvič, siva ekonomija je boljša od realne, črna pa od sive, in drugič, dolgovi, ki jih ustvarja moški ego, odplačujejo ženske, v dobrem in zlu. Toda resnica te farse je precej banalnejša: ko se rasisti oprimejo kriminala, najbolj ustrezajo svojemu pojmu.
Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.