Špela Leskovic

 |  Mladina 25  |  Družba

Nove zapovedi v kopalnicah

Tla in stene preplavljajo vzorci

 Dornbrachtova vertikalna prha zmasira vse telo

Dornbrachtova vertikalna prha zmasira vse telo

Kopalnica za marsikoga od nas ni le sanitarni prostor v hiši ali stanovanju, je tudi prostor, kjer najdemo mir, se sprostimo, posvetimo sebi in svojemu videzu. V kopalnici smo vsak dan, vanjo vstopajo tudi naši gostje, zato je pomembno, da se v njej dobro počutimo, da izberemo materiale, ki so nam pisani na kožo, in da sta oprema in svetloba kakovostni. Vnaprej je treba premisliti, koliko prostora bomo namenili kopalnici, če je prostor zanjo omejen, pa kako ga najbolje izkoristiti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Špela Leskovic

 |  Mladina 25  |  Družba

 Dornbrachtova vertikalna prha zmasira vse telo

Dornbrachtova vertikalna prha zmasira vse telo

Kopalnica za marsikoga od nas ni le sanitarni prostor v hiši ali stanovanju, je tudi prostor, kjer najdemo mir, se sprostimo, posvetimo sebi in svojemu videzu. V kopalnici smo vsak dan, vanjo vstopajo tudi naši gostje, zato je pomembno, da se v njej dobro počutimo, da izberemo materiale, ki so nam pisani na kožo, in da sta oprema in svetloba kakovostni. Vnaprej je treba premisliti, koliko prostora bomo namenili kopalnici, če je prostor zanjo omejen, pa kako ga najbolje izkoristiti.

Tla in stene sodobnih kopalnic preplavljajo vzorci: geometrijski ali organski, v močnih ali pastelnih barvah. Tako zelo so v modi, da pozabljamo, kako smo še nedavno s ploščicami obložili samo tisti steni, ki sta bili izpostavljeni vodi. Vzorci, ki spominjajo na krpanko, vzorci slavnega M. C. Escherja in Vasarelyjevi vzorci so novosti pri vodilnih proizvajalcih keramike, kot sta Mutina in Sant’Agostino. Patrizia Urquiola je za podjetje Mutina ustvarila novo linijo Azulej, ki sledi modnim smernicah v oblačilni industriji in spominja na krpanko. Gre za združevanje različnih vzorcev v navidezno neurejenih kombinacijah. Kombiniranje ploščic z orientalskim pridihom je modno že nekaj časa, tokrat pa gre za kombinacijo geometrijskih vzorcev z etnovzorci in organskimi vzorci. Mutina je k sodelovanju povabila tudi lastnika in oblikovalca nizozemske kultne znamke moooi Marcela Wandersa. Ustvaril je glamurozno linijo keramičnih ploščic Minoo. Philip Starck je za proizvajalca Sant’Agostino oblikoval štiri različne kvadratne ploščice, s katerimi lahko ustvarjamo arhitekturo na steni. S kombinacijo izbočenih in gladkih ploščic ter ploščic, ki združujejo kombinacijo izbočenega in ravnega elementa, lahko po stenah oblikujemo geometrijske vzorce, ki spominjajo na arhitekturo mesta, hiše, nebotičnike. Oblikovalski studio Raw Edges, zvezda industrijskega oblikovanja, je za svojo novo linijo keramičnih ploščic izbral Vasarelyjev motiv. Ta z združevanjem romboidnih oblik v različnih odtenkih ustvarja 3D-učinek zloženih kock. Vse več je vintage videza, tudi med keramičnimi oblogami, te poustvarjajo videz lesa v modrih, bež in naravnih odtenkih.

Pri sanitarni opremi je opaziti združevanje primarnih funkcij z značilnostmi wellnessa. Prha je postala prava mala sprostitvena oaza. Pri Dornbrachtu so jo izpopolnili do skrajnosti. Pametna tehnologija omogoča več koreografij vodnega curka, ki poživljajo pretok krvi in masirajo telo. Programu je mogoče dodati še aromaterapijo in kromoterapijo, s čimer si ustvarimo dnevni ritual. Najnovejša domislica je vertikalno prhanje, pri katerem se vodnim curkom prepustimo leže, vendar pa je za vgradnjo te možnosti treba imeti dovolj veliko kopalnico.

Novosti so tudi pri oblikovanju kadi. Pri Duravitu so zasnovali kad minimalističnega videza, v kateri je mogoče lebdeti v vodi. V njej se je mogoče povsem stegniti, dodatno sprostitev pa zagotavlja po višini prilagodljiv naslon za vrat. Vsi elementi armature in ročke za prilagajanje tople in hladne vode so umaknjeni na višjo raven kadi, ki sestavlja nekakšno polico, s katere se voda kot slap uliva v kad.

Kopalne kadi že nekaj časa niso le bele. Na zunanji strani so črne, rdeče ali modre barve. Bogatejša je tudi izbira materialov. Akril, ki ga lahko obdamo s poljubnim zaključnim materialom, kot je les, keramika, kerrock, corian ali pa cristalplant, material, ki ga ne plastimo in lepimo, temveč je v izhodišču tekoč in še bolj žameten na otip. Poškodbe na njem je laže zakriti, a nujno je redno čiščenje.

Tehnologija se razvija tudi pri WC-školjkah. Novost sta WC in bide v enem. Podjetje Duravit je na trg poslalo model Sensowasch C, ki ni samo zelo uporaben, ampak tudi izredno lepo oblikovan. Izdelkov z vodnimi curki po uporabi in vrtenjem sedišča smo sicer že vajeni od Japoncev, novost za evropski trg pa je, da so vsi sistemi združeni v notranjosti školjke.

Še en nepogrešljiv element v kopalnici je obešalo za brisače. Celo radiatorji so po novem oblikovani tako, da so primerni za držanje in sušenje brisač. Vodilno podjetje pri oblikovanju radiatorjev je še vedno Tubes. Radiatorji iz njegove nove linije Trame so kot pletena preproga, obešena na steno kopalnice. S svojo obliko v prostor prinašajo več topline, občutek domačnosti in nostalgije. Za tiste, ki kopalnice ne ogrevajo s stenskim radiatorjem, temveč imajo notranje stensko ogrevanje, so pri podjetju Agape poskrbeli za stilski dodatek, eleganten obešalnik za brisače Memory, ki je nekakšna mešanica med polico in lestvijo.

Kopalnica je prostor, kjer si pomirimo telo in duha, zato pri izbiri opreme in videza ne smemo hiteti. Naj postane oaza v vašem domu in prostor, v katerega se boste z veseljem vračali.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.