Kritika / Veliki mojster

Yi dai zong shi, 2013
Wong Kar Wai

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 47, 22. 11. 2013

zadržan

Pepel časa.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 47, 22. 11. 2013

zadržan

Pepel časa.

Veliki mojster, epopejska, elegična, stilizirana, z dežjem in nočjo in fujem – oh, in nezgrešljivim artizmom Yuena Wooja Pinga – koreografirana biografija Ip Mana (Tony Leung), karizmatičnega mojstra borilnih veščin, ki je v tridesetih letih – na Kitajskem – nasledil velikega mojstra Gonga Yutiana in potem – v Hongkongu – mojstril tudi Bruca Leeja, sporoča: ko postaneš legenda in mit (a la Ip Man), praktično vse izgubiš. Individualnost, občutek za skupnost, bližnje, otroke, ljubezen, dom, domovino, življenje.

Tako zelo poseben si le zato, ker si v resnici brez posebnosti. Vsem se zdiš skrivnosten, celo mističen, toda vsa mistika je le dolga sled tega, kar si izgubil. Bolj ko te mitizirajo, lažje se vsemu odrekaš, lažje pa tudi verjameš, da je mogoče vse, kar si en passant izgubil, spraviti v en stavek. Veliki mojster je film o človeku, ki svojo umetnost – wing chu – tako izmojstri, da sam postane umetnina. Perfektna in heroična, a tragična. Ip Man vse emocije investira v svojo umetnost, ki tako dobi oči, s katerimi potem gleda to, kar izginja in prhni, kot da je to edini način, da to, kar čas kvari in upepeljuje, preživi. Ip Man, kitajski Državljan Kane, je bil za borilne veščine to, kar je bil Jackson Pollock za slikarstvo – in Joyce za literaturo. Da bi lahko sledil njegovi umetnosti, potrebuješ vodiča. Wong Kar Wai, hongkonški auteur (Razpoložena za ljubezen, 2046 ipd.), bi bil dober vodič, če ne bi v demistifikaciji Ipove mitizacije tako neznansko užival kot v svoji mitizaciji Ipove demistifikacije.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu