Anophthalmus hitleri

Uspeh slovenske predstavnice Jasmine Cibic na Beneškem bienalu

Petja Grafenauer
MLADINA, št. 51, 20. 12. 2013

Jasmina Cibic je paviljon na beneškem bienalu prekrila s podobami hroščka, poimenovanega po Hitlerju

Jasmina Cibic je paviljon na beneškem bienalu prekrila s podobami hroščka, poimenovanega po Hitlerju
© Matevž Paternoster

Na Beneškem bienalu so po stenah slovenskega paviljona plezale neštete podobe avtohtonega jamskega hroščka, poimenovanega po Hitlerju (Anophthalmus hitleri lat.). Predstavnica naše države, vizualna umetnica Jasmina Cibic, je v svoj projekt Za naše gospodarstvo in kulturo vključila tudi kroparske kovaške izdelke, rogaški kristal, spomin na socializem in velike umetnine, ki danes visijo po poslanskih pisarnah, in seveda srce naše domovine – slovenski parlament. Obiskovalce je prepričala s popolno preobrazbo paviljona v prostor, ki je svetu razkazal zgodbo o podobah nacije v visoko estetizirani, a zaradi tega nič manj jedki sodobni preobleki.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Petja Grafenauer
MLADINA, št. 51, 20. 12. 2013

Jasmina Cibic je paviljon na beneškem bienalu prekrila s podobami hroščka, poimenovanega po Hitlerju

Jasmina Cibic je paviljon na beneškem bienalu prekrila s podobami hroščka, poimenovanega po Hitlerju
© Matevž Paternoster

Na Beneškem bienalu so po stenah slovenskega paviljona plezale neštete podobe avtohtonega jamskega hroščka, poimenovanega po Hitlerju (Anophthalmus hitleri lat.). Predstavnica naše države, vizualna umetnica Jasmina Cibic, je v svoj projekt Za naše gospodarstvo in kulturo vključila tudi kroparske kovaške izdelke, rogaški kristal, spomin na socializem in velike umetnine, ki danes visijo po poslanskih pisarnah, in seveda srce naše domovine – slovenski parlament. Obiskovalce je prepričala s popolno preobrazbo paviljona v prostor, ki je svetu razkazal zgodbo o podobah nacije v visoko estetizirani, a zaradi tega nič manj jedki sodobni preobleki.

Uspeh njenega projekta je bil viden na več ravneh. Ne le, da so se o njem razpisali številni tuji mediji, požel je priznanja v stroki in ponudil možnosti za nove korake v umetničinem že tako mednarodnem delovanju. Razstavo si je ogledalo 195.000 obiskovalcev, skoraj polovica tistih, ki so v Benetke letos potovali zaradi bienala. Na bienale smo redno pošiljali kakovostne projekte, toda to pogosto ni bilo dovolj. Tokratna ekipa se je tega zavedala in kljub številnim oviram pripravila prodorno razstavo, ki je pritegnila pozornost in na katero mora biti država ponosna.

Država še ni pokazala, da je razumela sporočilo Cibičeve. Če se je nekdaj država znala okoristiti z umetnostjo, danes ni tako, čeprav so slike, ki krasijo parlamentarne pisarne, opomnik tega plodnega odnosa. Cibičeva si je ta dela izposodila od države in zgodovino pokazala svetu. Umetnost je ponudila roko državi in gospodarstvu. Še več, Cibičeva je svoje delo po koncu Beneškega bienala podarila državi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.