Tjaša Zajc

20. 12. 2013  |  Mladina 51  |  Družba

Sam svoj mojster

Kako so telefoni omogočili, da vsak sam lahko izdela svoj foto portret kadarkoli in kjerkoli

Hillary Clinton in Meryl Streep

Hillary Clinton in Meryl Streep

Od avgusta je v spletnem slovarju Oxford Dictionaries.com nova definicija. Selfie. To je: »Fotografija samega sebe, navadno posneta s pametnim telefonom ali spletno kamero in potem objavljena na katerem izmed družabnih spletnih omrežij.« Čeprav obstajajo avtoportreti slehernikov že vrsto let, so letos vsakodnevno objavljeni postali družbeno prepoznaven fenomen.

Pojavnost besede »selfie« se je po raziskavi organizacije Oxford Dictionaries v zadnjem letu povečala za več kot 17.000 odstotkov. Z oznako #selfie je na družabnem omrežju Instagram vsak mesec na novo (!) označenih več kot 15 milijonov fotografij, samo z oznako #me (#jaz) pa okoli 20 milijonov. Za zvezdnike so selfiji postali nadzorovan nadomestek tračarskih revij. Najstniki, ki svojo identiteto raziskujejo predvsem skozi svojo podobo, jih – čeprav ne objavijo vseh – posnamejo tudi po petdeset ali več na dan. Nastajajo nove in nove mobilne aplikacije, ki načrtno spodbujajo avtoportretiranje: recimo Frontback, pri kateri v isti okvir ujamete sliko s sprednjo in zadnjo kamero. Ali aplikacija Snapchat, ki je namenjena dopisovanju skozi fotografije, a tako, da pošiljatelj določi, koliko sekund bo prejemnik fotografijo lahko videl, nato pa se ta izbriše. Ker slika nikjer ni shranjena, je lahko komunikacija toliko bolj »sproščena« …

Zaradi vsega tega interpretacija, da slike sebe objavljajo le samovšečni, vase zagledani posamezniki, ne drži več. Selfiji so postali nov način komunikacije. Z izborom za besedo leta po izboru Oxford Dictionaries pa sta se jim sprejemljivost in prepoznavnost le še povečali.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.