Kritika / 3 dni za uboj

3 Days to Kill, 2014
McG

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 10, 7. 3. 2014

proti

Ubij ali umri!

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 10, 7. 3. 2014

proti

Ubij ali umri!

Kevin Costner izgleda kot Steven Seagal ali pa Dolph Lundgren v tistih cenenih akcijskih filmih, posnetih v Bolgariji, Moldaviji in Gruziji, potemtakem tam, kjer obstaja poceni delovna sila in kjer tuji investitorji ne plačujejo davkov.

Razlika je le v tem, da se Trije dnevi za uboj ne odprejo v kaki Sofiji, ampak v Beogradu, v hotelu Jugoslavija, v katerem Ethan Renner (Kevin Costner), agent Cie, preživi pokol, ki ga zakuhata Volk in Albino, nova zvezdnika globalnega podzemlja (z res grdimi navadami, med katere sodita predvsem trgovanje z orožjem za množično uničevanje in obglavljanje žensk), toda izraz “preživi” je relativen – pri tem namreč kolapsne in ugotovi, da je fatalno bolan (možgani!) in da ima le še nekaj mesecev življenja. Potem pa dobi ponudbo, ki je ne more zavrniti: v zameno za likvidacijo Volka (“last job”) mu bodo priskrbeli novo, eksperimentalno arcnijo, ki naj bi mu življenje olajšala in podaljšala (hej, mrtvi nima kaj izgubiti!), kar je seveda lepa priložnost, da se seagaliada oz. lundgreniada prelevi v novo verzijo Ugrabljene, v kateri je Liam Neeson pred zvodniško mafijo reševal svojo hčerko. Tudi Costner ima hčerko (Hailee Steinfeld), ki jo vidi le občasno, tudi njegova hčerka ne more brez Pariza in tudi njegova hčerka je potrebna odrešitve, kajti zahajati začne v nočne lokale, ki pa so, kot vemo, itak mafijski, tako da ji grozi to, kar grozi Neesonovi hčerki – ilegalni seks. Ja, punca potrebuje dobrega, preverjenega Telesnega stražarja. Film, v katerem se luknje množijo premosorazmerno z eksplozijami, je – tako kot Ugrabljeno – napisal Luc Besson, producirala pa jih je njegova EuropaCorp, ki na holivudske superjunaške spektakle odgovarja z evropskim superjunaškim pudingom, v katerem stripovske supermane, batmane, spider-mane in iron-mane, ki rešujejo svet, nadomeščajo ostareli agenti Cie, ki rešujejo čast svojih hčera. Costner ima hčerko le zato, da jo lahko rešuje. Če bi imel več časa, bi se z njo poročil, umazano delo pa bi prepustil Seagalu ali Lundgrenu, ki bi ga opravila pro bono, brez nepotrebnih faustovskih kupčij, ki le jemljejo čas.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.