Max Modic

 |  Družba

Seksapil v paketu s kapitalom

Niso bile ženske tiste, ki so iz falusa naredile fetiš, ampak so bili to homoseksualci

Za sodobno žensko postane penis, tako psihologi, zanimiv šele takrat, ko ga spozna osebno. Z lastnikom vred, kakopak. In njegovim aktivnim premoženjem.

Za sodobno žensko postane penis, tako psihologi, zanimiv šele takrat, ko ga spozna osebno. Z lastnikom vred, kakopak. In njegovim aktivnim premoženjem.
© Tomaž Lavrič

Ženska in moška golota same po sebi nista pornografija, nas je naučila seksualna revolucija, a kljub temu nas ženska golota nagovarja takorekoč z vseh strani, celo s protestniških odrov, na katerih pogosto joškarijo pripadnice gibanja Femen, medtem ko je je nazorne, nepornografske podobe penisa, bog ne daj falusa, praktično nemogoče najti. Si predstavljate demonstracije, na katerih bi protestniki mahedrali s tiči? Mar to pomeni, da popolnoma gol moški vznemirja bolj kot popolnoma gola ženska? Je morda falus s pojavom viagre izgubil velik del svoje magične privlačnosti? Ali pa gre zgolj za odraz dileme sodobnega moškega? Mlahav penis na pogled ni nič posebnega, falus, se pravi penis v erekciji, pa je že skrajnost.

Podobno kot 'mlahav' moški v javnosti še vedno velja za nezanimivega, 'trd' moški pa za nevarnega. Sicer pa ne gre pozabiti, da po izbruhu seksualne revolucije v šestdesetih niso bile ženske tiste, ki so iz falusa naredile fetiš, ampak so bili to homoseksualci. Za sodobno žensko postane penis, tako psihologi, zanimiv šele takrat, ko ga spozna osebno. Z lastnikom vred, kakopak. In njegovim aktivnim premoženjem. Drži, nekoč je golota zaradi številnih prepovedi, predsodkov in tabujev vzburjala, danes nič več. Golota je reflektirala družbeno politična stališča, danes jo najdete med artikli iz supermarketa, obdelano s fotošopom ter podprto s strani proizvajalcev prehranskih dodatkov in fitnes naprav. Smo omenili seksapil?

3pk2HT0jLFA

Kdo še v neoliberalnih časih logike trga in čislanja prvobitne lastnosti kapitalizma, da vse, kar lahko, spremeni v blago, ko nima več smisla govoriti o morali, vrednotah in ljubezni, sploh še verjame v seksapil? Pomislite na Silvia Berlusconija. Se vam zdi privlačen? Se vam zdi spolno privlačen? Stvar perspektive pač. Z neoliberalnega stališča je Silvio steber družbe in kdor zasede nek vpliven položaj v družbi, takoj postane privlačnejši, povečajo pa se tudi njegove možnosti, da to 'privlačnost' izkoristi ali zlorabi. Kar je prej obstajalo v njegovih seksualnih fantazijah, postane uresničljivo v realnem življenju. Seksapil je potemtakem dodana vrednost, ki jo dobimo v paketu s kapitalom.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.