Stanka Prodnik Božič

25. 4. 2014  |  Mladina 17  |  Kultura  |  TV

Majzijin dan

Dobro prirejena serija

Janja Majzelj s skodelico kave

Janja Majzelj s skodelico kave
© VOYO

Po ogledu skoraj polovice epizod prve sezone domače serije Mamin dan si lahko oddahnemo. Končno ena humoristična nadaljevanka, ki se lahko kosa s tujimi. Mogoče zato, ker je v resnici uvožena, Mamin dan so nam namreč prodali Izraelci. No, prodali so nam osnovo, ki je scenarij oziroma format serije. In scenarij je dober, tako kot je dobra, če ne kar odlična njegova priredba, pod katero se podpisuje Nejc Gazvoda.

Uvozili smo tudi mamo, to pa prinaša resnično nekaj novega in povsem drugačnega. Slovenska mama se žrtvuje, živi za druge, je zgarana, zagrenjena in brez smisla za humor. Slovensko mamo igra Maja Končar ali Urška Hlebec. No ja, vsaj v nacionalkinih nadaljevankah. V seriji Mamin dan, ki jo lahko že poldrugi mesec vsako sredo gledamo na POP TV, slovenske mame ne boste videli, netipično slovensko mamo pa igra Janja Majzelj.

Uvožena slovenska mama je sebična, egocentrična, cinična, kot mama in žena politično popolnoma nekorektna. Uvožena slovenska mama ves čas laže. Njena specialiteta so tako imenovane bele laži in črn humor. Gre predvsem za drobne, nedolžne laži, a mama laže kot pes teče. Laže možu, laže svojim otrokom, laže najboljši oziroma edini prijateljici in vsem ostalim, s katerimi se srečuje. Poleg tega uvožena slovenska mama tudi krade. Slepemu ukrade hrčka za svojo hčer, škandal! Zaradi uvožene slovenske mame varuhi morale že zbirajo dračje za grmado.

Ne le Majzi, vsi, ki so se za zdaj pojavili v seriji, so svoje vloge odigrali prepričljivo, kar je svojevrsten čudež v svetu slovenskih nadaljevank. Prepričljivi pa niso le igralci; v epizodi tega tedna sta sama sebe prepričljivo odigrala tudi Jan Plestenjak in Boštjan Narat. Mamin dan je sodobna, urbana, zabavna in kratkočasna humoristična serija, vse našteto pa so za slovenske teve izdelke trenutno največji možni komplimenti.

Razen tega, da ni stoodstotno slovenska, zadevi nimamo kaj očitati, saj funkcionira v vseh pogledih. Janja Majzelj in njen teve mož Uroš Fürst znata resno odglumit hecne stvari, mladi režiser Matevž Luzar zadevo pelje obrtniško spretno, POP TV pa je očitno odkril recept, ki deluje. Nadaljevanko so namreč ponovno zakuhali v sodelovanju s produkcijsko hišo Perfo, s katero so nam pred leti ponudili kakovostno serijo Na terapiji, prav tako posneto po izraelski predlogi.

Vsekakor gre pri seriji, ki ne žali inteligence gledalcev in vsebuje dobro mero humorja, za pogumen in osvežujoč veter med slovenskimi teve vsebinami. Vedno znova se lahko prepričamo, da najbolj žgoč problem domače produkcije ostaja platforma, se pravi scenarij oziroma zgodba. A dokler jih lahko uvozimo in kakovostno priredimo, ni panike.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.