Veljko Njegovan  |  foto: Miha Fras

25. 4. 2014  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Dogodki

Orgazam v Gromki

Pionirji beograjskega novega vala še zmeraj navdušujejo

Električni orgazam se še zmeraj najboljše počutijo prav v majhnih klubih.

Električni orgazam se še zmeraj najboljše počutijo prav v majhnih klubih.

Zgodba o novem valu na tleh nekdanje Jugoslavije je v zadnjih letih postala stalna spremljevalka kulturnih strani v medijih, pa tudi javnih razprav in čisto prijateljskih debat, saj je večina prvakov tega edinstvenega obdobja nedavno obeležila svojo trideseto obletnico.

Dovolj je že, če za primer vzamemo Slovenijo, kjer se je o punku in novem valu še pred nekaj leti na veliko razpravljalo in pisalo, hkrati pa je bilo posnetih tudi nekaj dokumentarcev, ki so se večinoma ukvarjali s posameznimi akterji slovenskega punka (Pankrti, Kuzle, Otroci socializma).

Če zgodbo razširimo na območje celotne nekdanje države, seveda ne moremo mimo večjih državnih centrov, kjer so svojo pot začenjali vrhunski rockovski izvajalci. Med te zagotovo sodi takratna prestolnica Beograd, od koder je po velikem ljubljanskem in reškem poku punka leta 1981 priletela kompilacija Paket aranžman, na kateri so se znašli takrat sveži beograjski bendi Šarlo akrobata, Idoli in Električni orgazam.

Prva dva ne obstajata več, tretji pa je pred štirimi leti obeležil svoj trideseti rojstni dan z albumom To što vidiš to i jeste, ki je pomemben predvsem, ker se je v skupino vrnil izvirni klaviaturist Ljubomir Đukić Ljuba, ki skupaj s Srđanom Gojkovićem Giletom, dolgoletnim basistom Zoranom Radomirovićem Švabom in kitaris-

tom Branislavom Petrovićem Banano tvori kreativno jedro benda.

V torek smo Električni orgazam v tej postavi po dolgem času dočakali tudi v Ljubljani, in to v klubskem vzdušju metelkovske Gromke. Čeprav bi marsikdo lahko pomislil, da je prostor premajhen za skupino takšnega slovesa, smo hitro ugotovili, da se fantje, ki so se vrnili kot izrazito uigran rock’n’roll bend, kljub izkušnji nastopanja v velikih dvoranah ali celo stadionih še zmeraj najboljše počutijo prav v majhnih klubih.

Gile je tako že takoj na začetku nastopa pozdravil pisano ljubljansko občinstvo, med katerim se je trlo tako radovednežev, ki so z glasbo Električnega orgazma odraščali, kakor tudi tistih, ki jih je novi val »okužil« nekoliko kasneje. In čeprav je bilo nekaj tehničnih težav z ozvočenjem, zaradi česar so bili vokali nekoliko nerazumljivi, so bile te kmalu odpravljene in občinstvo je lahko uživalo v preseku kariere Električnega orgazma: vrstili so se komadi, kot so Pođimo, Vi, Dokolica, Ne postojim, Bejbe ti nisi tu, Igra rokenrol cela Jugoslavija, pa skladbe z zadnje plošče, ki se precej spogledujejo s funkom in soulom. Ljubljansko občinstvo je sicer ves večer čakalo predvsem na komade, ki so mu verjetno najbolj pisani na kožo – na punkovska Krokodili dolaze in Zlatni papagaj, ki sta ga gotovo tudi najbolj ogrela, s tem pa si je po več kot dveh urah bogatega opusa Električnega orgazma prislužilo še dodaten bis.

Odličen koncert še zmeraj neverjetno vitalnega benda in pohvale klubu Gromka, ki je znova dokazal, da je sposoben gostiti »velike« koncerte!

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.