15. 5. 2014  |  Evrodržavljan

Kandidati naj ne pozabijo na lokalno samoupravo

© Arhiv Evropske komisije

Predstavniki nemških mest opozarjajo, da je vse več regulative sprejete na ravni EU, kar vse bolj omejuje lokalno samoupravo in načelo subsidiarnosti. To velja predvsem za socialne storitve, bolnišnice, lokalni promet in oskrbo z vodo. Nemška mesta nasprotujejo temu, da bi prek skupnega evropskega trga ukinili suverenost lokalnih skupnosti. Zanje ni sprejemljivo, da bi oskrbo bolnišnic enačili s trgom katerih koli dobrin, da bi morali storitve, ki so sedaj v javni domeni, prepuščati zasebnikom.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


15. 5. 2014  |  Evrodržavljan

© Arhiv Evropske komisije

Predstavniki nemških mest opozarjajo, da je vse več regulative sprejete na ravni EU, kar vse bolj omejuje lokalno samoupravo in načelo subsidiarnosti. To velja predvsem za socialne storitve, bolnišnice, lokalni promet in oskrbo z vodo. Nemška mesta nasprotujejo temu, da bi prek skupnega evropskega trga ukinili suverenost lokalnih skupnosti. Zanje ni sprejemljivo, da bi oskrbo bolnišnic enačili s trgom katerih koli dobrin, da bi morali storitve, ki so sedaj v javni domeni, prepuščati zasebnikom.

Predstavniki nemških mest Bruslju sporočajo, da potrebujejo živahno kulturo subsidiarnosti, učinkovito analizo posledic sprejema predpisov, praktičen prenos evropske zakonodaje v nacionalno zakonodajo mora omogočati upoštevanje lokalnih posebnosti.

Kot poroča Frankfurter Allgemeine, opozorila združenj mest temeljijo na izkušnjah, kot je uredba, s katero želita Evropska komisija in Evropski parlament do najmanjše podrobnosti regulirati lokalni javni promet. Ta zahteva se skriva v četrtem železniškem svežnju, o katerem bodo ministri za promet držav članic odločali v jeseni. Na Evropski komisiji so si izmislili načrte za trajnostno urbano mobilnost, s katerimi želijo po enotnih evropskih kriterijih v mestih po vsej EU uvesti cone za pešce, okoljske cone za zmanjšanje hrupa, zmanjšanje porabe energije in zmanjšanje onesnaževanja zraka z uvedbo takse. (er)