Kultura / Začasni objekti in hibridni prostori

Damjana Kolar

V Galeriji Vžigalica bo od 27. maja do 6. julija na ogled razstava Marka Batiste, ki bi ga težko umestili v določeno umetniško smer, saj njegova dela nastajajo na presečišču med perfomativnimi intermedijskimi praksami, zvočnimi in vizualnimi instalacijami ter fizikalno-senzoričnimi eksperimenti. Predstavljenih bo 9 projektov v treh sklopih, ki so nastali v zadnjih šestih letih in ponujajo vpogled v raziskovalno delo umetnika. Več>>

Trije razstavni sklopi so ločeni glede na osnovni princip delovanja. Eksperimentalni sistemi elektromagnetnega valovanja in prenosa podatkov se ukvarjajo z raziskovanjem vizualnih in zvočnih podob, bodisi da gre za zvočne intervencije v prostor ali za fragmentacijo medijskih slik pri prenosu podatkov. Sklop del z naslovom Elektro-kemični sistemi temelji na prepletanju in sovplivanju električnih in kemijskih procesov, v sklopu Visokonapetostni eksperimentalni sistemi pa avtor raziskuje učinkovanje visoke napetosti, ki omogoča nastanek specifične arhitektonike signalov.

Osnovni princip delovanja, ki ga zasleduje Batista, je raziskovanje vmesnih prostorov tako v fizičnem smislu, kjer se preko doma izdelanih vmesnikov producira elektronski signal, bodisi gre za zvočni ali vizualni signal; kot v idejnem smislu, kjer gre za raziskovanje človeške percepcije v svetu, prežetem z elektronskimi komunikacijami, digitalnimi napravami in tehnologijo.

Po besedah kustosinje Andreje Hribernik je „pri instalacijah mogoče opaziti umetnikov specifičen odnos do tehnologije, ki jo skozi uporabo „low-tech“ elementov, vizualizacijo procesov po eni strani demistificira, iz druge perspektive pa vnaša element neznanega, oz. se giblje na precepu med kontroliranimi in kaotičnimi modularnimi sistemi.Umetnikova intermedijska praksa vpeljuje tudi koncept časa. S tem, ko sam dogodek – delovanje – postavi v muzejski prostor, njegovi objekti postanejo trajni (za čas razstave) skozi obstoj v muzejskem prostoru in hkrati zaradi tega, ker obstajajo samo skozi proces – so omejeni v času, muzejski prostor izgubi brezčasnost.“

Razstava je nastala v produkciji Zavoda Aksioma in je bila prvič na ogled januarja letos v KGLU v Slovenj Gradcu, se v tem primeru odziva na razstavni prostor Galerije Vžigalica ter deluje kot celostna umetnina, ki gledalcu, glede na njegov položaj v prostoru, omogoča bodisi zvočno-vizualni vtis celote kot tudi posameznih modularnih objektov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu