Damjana Kolar

 |  Kultura

Zmagovalec lanskega festivala v Rimu prihaja na spored Kinodvora

Po projekcijah na Festivalu dokumentarnega filma in na Kino Otoku bo film TIR 9. junija ob 21.00 premierno na ogled tudi v Kinodvoru. Dokumentarno-igrani film ceste italijanskega dokumentarista Alberta Fasula skozi zgodbo tovornjakarja, ki ga igra Branko Završan, razkriva globalno problematiko izkoriščanja delavskega razreda in trpko realnost evropskega prevozništva. Po projekciji bo sledil pogovor z igralcema Branetom Završanom in Lučko Počkaj, ki ga bo vodil Denis Valič. Več>>

Za vlogo v filmu je Završan opravil vse potrebne izpite za voznika tovornjaka, se pod krinko zaposlil pri prevozniškem podjetju iz Verone in s tovornjakom prevozil več kot 40.000 kilometrov. Film, ki je na festivalu v Rimu 2013 osvojil glavno nagrado, bi lahko opredelili kot inscenirani dokumentarec, zasnova namreč temelji na igralčevem pristnem odnosu do dela, ki ga filmski junak, slovenski tovornjakar Branko, opravlja za italijanskega delodajalca. "V tem svetu in času, kjer je denar vrhovno božanstvo, se ne smemo vdati. Ne prenesem nasilja korporativnih in privatiziranih vlad in menim, da je ta film zmožen vsaj delno razgaliti praznino sodobne eksistence," pove Završan.

Branko je po izobrazbi učitelj, vendar ga je kriza v šolstvu prisilila, da sedaj dela kot voznik tovornjaka. Sam se ne pritožuje, saj zasluži trikrat več kot učitelj, problem je okrnjeno družinsko življenje; z ženo (glas Lučke Počkaj) komunicira le po telefonu, sin ga pokliče le, če potrebuje njegovo pomoč …Težki pogoji in nečloveške zahteve delodajalcev na cesti ogrožajo Brankovo varnost in življenje. In zdi se, kot da ga neskončne vožnje po evropskih magistralah ne bodo nikoli pripeljale domov, k vse bolj oddaljeni in odtujeni družini.

Režiser Alberto Fasulo, ki ga je domača kritika označila "za nov up italijanskega filma" pravi, "da je film delal po načelu vzpostavljanja ustvarjalne napetosti med fiktivnimi in dokumentarnimi elementi. Namesto, da bi se osredotočil na sociološko perspektivo, ga je zanimalo raziskovanje osebnosti junaka v trenutku življenjske krize, ki ga je prisilila k odločitvi, da bo postal tovornjakar. Ta odločitev pa ni samo eksistencialna, marveč tudi etična."