23. 6. 2014, 11:00 | Kultura
Stranger Than Paradise v Celju
Whatever Happened To Major Tom
© Damjan Švarc
V Galeriji sodobne umetnosti je do 24. avgusta na ogled razstava celjskega vizualnega umetnika Marka Požlepa, na kateri so predstavljeni trije projekti: Whatever Happened to Major Tom (2012), Homelands (2013) in Čudnije od raja (2014). S pomočjo videa, fotografije, instalacije in dnevniških zapisov so na razstavi prikazane tri zgodbe, ki so povezane v celoto vizualnih sporočil.Več>>
Vsi trije projekti "vsebujejo potovanje kot ključni trenutek reagiranja na razpetost med realnostjo in utopijo. Pri tem se spreminja način iskanja idilične situacije znotraj realnega okolja. Iskanje simbolnih rajskih oaz spremlja vprašanje, kako realnost lahko postane pozitivna podoba, ne le prostora, ampak tudi razmišljanja in lastnih spoznanj," je zapisala kustosinja Maja Antončič.
Pri prvem projektu je Požlep z jadrnico, ki jo je kupil in obnovil, iz galerije na hrvaški otoček prepeljal palmo, jo posadil in ji omogočil novo bivanje. Pri drugem projektu je z otroki in mladostniki v Holonu v Izraelu gradil peščeno goro, s čimer je hotel, vsaj za določen čas, ustvariti simbol sodelovanja in povezovanja ljudi, ne glede na spol, starost, izvor in versko pripadnost. V zadnjem pa je na koncertni turneji po republikah bivše Jugoslavije prepeval jugoslovanske popularne pesmi 50-ih in 60-ih let varovancem domov za starejše, ki so nekoč skladbe doživljali v njihovi (po)polni podobi.
Njegove pretekle umetniške projekte so zaznamovali liki superherojev; lik superheroja je še posebej v performansih prevzel tudi umetnik sam, a mu je dodal antiherojski in humoren karakter. V tokratnih projektih so junaki postali sodelavci, otroci, starejši ali materializirani in kulturni simboli iskanja oaze v svetu vedno manj dosegljivih idej: barka, palma, gora, pesem. Okoli teh se na razstavi Stranger Than Paradise plete zgodba, ki je tesno povezana z umetnikovimi "arhetipi."
Požlepovo delo temelji na raziskovanju na področju slikarstva, risbe, videa, prostorske postavitve in performansa. V zadnjih dveh letih poskuša zgraditi edinstvene 3D prostore, t.i. igrišče/film/urbano scenografijo z namenom, da postavi gledalca v nove situacije, spreminjajoč njegovo pozicijo od gledalca k aktivnemu udeležencu. Uporablja najdene materiale in predmete, ki v novih kontekstih vzpostavljajo povsem nove odnose.
V slovenskem prostoru je zaslovel z multimedijsko instalacijo Zadnja večerja superherojev, s katero se je predstavil na trienalni razstavi U3 v Moderni galeriji v Ljubljani. Za multimedijsko namestitev BreakThrough pa je bil nagrajen z Essl Award Winners, izdal pa je tudi umetniško kuharsko knjigo Drunk Cook Book. Njegova dela so bila razstavljena v Berlinu, Toulousu, Bratislavi, Benetkah, Belfastu, Beogradu, predstavil pa se tudi že v skoraj vseh pomembnejših slovenskih galerijah.