Kultura / Retrospektiva pionirja animacije ob 100. letnici rojstva

Damjana Kolar
22. 9. 2014

V Slovenski kinoteki bo od 23. septembra do 4. oktobra potekala retrospektiva filmov, s katero se bodo poklonili velikanu filmske umetnosti Normanu McLarnu, ki velja za enega najpomembnejših pionirjev animiranega filma. McLaren je bil umetnik, animator, filmar, znanstvenik, izumitelj, glasbenik, tehnični izvedenec, dejaven več kot petedeset let, njegova dela pa bi lažje uvrstili med eksperimentalne kakor animirane filme. Gre za rokodelske umetnine, namenjene zbujanju estetskega odziva, hkrati pa tudi izobražujejo in kratkočasijo gledalce." Več>>

Retrospektivo kratkih animiranih filmov v osmih kronoloških in tematskih programih (Klasike, Začetki, Druga svetovna vojna, Umetnost plesa, Eksperimenti z zvokom in človeškim telesom, McLarnovi sinovi in hčere, Abstrakcije in nadrealizem, Matineja za mlade in najmlajše), bo predstavil kurator iz quebeške kinoteke Marco de Blois, izšel pa bo tudi katalog s filmografskimi podatki in ponatisom obsežnega intervjuja iz leta 1975 za quebeško filmsko revijo Séquences. V sklopu retrospektive bo Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta pripravilo tudi otroške delavnice animiranega filma.

Norman McLaren (1914-1987) je zanimanje za film kazal že v mladih letih-potem, ko se je spoznal z deli velikih ruskih mojstrov Eisensteina in Pudovkina ter nemškega animatorja Oskarja Fischingerja. Leta 1939 je emigriral v ZDA, kjer je ustvaril več abstraktnih filmov. Na povabilo Johna Griersona, ki je na zahtevo kanadske vlade ustanovil NFB (National Film Board of Canada), je leta 1941 filme začel ustvarjati s profesionalnimi pogoji.

"Kot neutruden inovator je McLaren na animatorje gledal kot na rokodelce, ki tako kakor umetniki v svojih ateljejih nadzorujejo vsak korak v produkciji filma. Zato je bil vzor svojim sodelavcem ter jih je spodbujal k razvijanju lastnih orodij in eksperimentiranju z novimi tehnikami. Njegovo ime povezujejo z risanjem in praskanjem neposredno na filmski trak, čeprav njegova impresivna filmografija vključuje raznolike tehnike: papirnata izrezljanka, animiranje s kredo, sistematična uporaba pretapljanja slike, piksilacija in prekrivanje podob s pomočjo optičnega printerja."

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Govorili so nam, da smo Romi rojeni z gensko napako«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.