26. 9. 2014 | Kultura
V novo sezono z dvema premierama in koncertom
© Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana
SNG Drama Ljubljana bo novo sezono začela s kar dvema premierama: v Mali drami s tragedijo Hinkemann, nemškega ekspresionista Ernsta Tollerja v režiji Marka Čeha, na velikem odru pa z dramatizacijo romana Čarobna gora Thomasa Manna v režiji Mateje Koležnik, ki je nastala v koprodukciji s SSG Trst. Otvoritveni teden bodo v nedeljo sklenili z odprtjem Drama Kavarne in koncertom Katalene. Več>>
Tragedija Hinkemann govori o Ivanu Hinkemannu, ki se je iz prve svetovne vojne vrnil s telesno poškodbo, ki ga je močno prizadela: na bojišču so mu odstrelili spolni ud. Vendar to ni najhujše, kar se mu je zgodilo; še težje kot fizična kastracija, je zanj sprejemanje lastne družbene pozicije. "Gre torej za obupanost človeka v njegovem vključevanju v že tako brezupni družbi, pri tem pa se strukture občutenja družbe dvajsetih let 20. stoletja ne razlikujejo od današnjih," pravi režiser Marko Čeh.
Čarobna gora, eno najznamenitejših evropskih literarnih del o turbulentnem času z začetka dvajsetega stoletja, razkriva podobo bolnega sveta vprašljivih in propadajočih vrednot (tudi današnje) družbe. Zgodba o mladem inženirju ladjedelništva Hansu Castorpu, ki pride v mondeno višinsko zdravilišče obiskat bolnega bratranca, a tam še sam zboli in ostane celih sedem let, je izhodišče za najkompleksnejšo pripoved o stvareh telesa in duha.
Katarina Pejović, avtorica dramatizacije in dramaturginja predstave opisuje aktualnost romana Thomasa Manna v razumevanju vojne kot ideje, ki latentno pronica v strukturo naše sodobnosti. Prva svetovna vojna je s svojo nenadnostjo spremenila percepcijo časa, prostora in tudi nas samih. V središču zgodbe Čarobne gore je tako Hans Castorp, mladenič, ki nima nobene posebne lastnosti – je preprost mladenič, ki se odpravi na potovanje. Celotno dogajanje je postavljeno v ironičen kontekst: če simbolizira posameznikovo potovanje njegovo zmožnost refleksije o pomenu lastnega obstoja in izoblikovanje osebnosti, prikazuje roman, kaj vse se lahko človek nauči, v v času, ki na vsa posameznikova vprašanja in njegova prizadevanja, da najde svoj smisel, odgovarja z odločnim ne.