Tamara Kajtazović

 |  Mladina 40  |  Družba

Modrček nujno

Od kdaj zavarovalnice zapovedujejo kodeks oblačenja?

Sporni oglas

Sporni oglas

V zadnjih dneh se je na televizijskih programih in YouTubu pojavil oglas za dopolnilno zdravstveno zavarovanje Wiz, novo blagovno znamko zavarovalnice Adriatic Slovenica. V njem se dekle v beli majici, v kateri je jasno viden obris njenih bradavičk, sprehaja po šolskem hodniku in privlači navdušene poglede mimoidočih moških. Nato sreča prijatelja in ta jo opozori, da nima modrčka. Dekle začudeno vpraša: »Kaj, a je to obvezno?« Pojavi se napis, ki pravi: »Ni obvezno, je pa nujno.« Tako kot dopolnilno zdravstveno zavarovanje, še pove oglas. Več>>

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Tamara Kajtazović

 |  Mladina 40  |  Družba

Sporni oglas

Sporni oglas

V zadnjih dneh se je na televizijskih programih in YouTubu pojavil oglas za dopolnilno zdravstveno zavarovanje Wiz, novo blagovno znamko zavarovalnice Adriatic Slovenica. V njem se dekle v beli majici, v kateri je jasno viden obris njenih bradavičk, sprehaja po šolskem hodniku in privlači navdušene poglede mimoidočih moških. Nato sreča prijatelja in ta jo opozori, da nima modrčka. Dekle začudeno vpraša: »Kaj, a je to obvezno?« Pojavi se napis, ki pravi: »Ni obvezno, je pa nujno.« Tako kot dopolnilno zdravstveno zavarovanje, še pove oglas. Več>>

Izzivalna sporočila v oglaševalski industriji niso nič novega, vendar ne moremo mimo širših družbenih implikacij, povezanih z njimi. Kot poudarja dr. Eva Vrtačič, socialna antropologinja s Fakultete za družbene vede, je v oglasu najspornejša logika samoumevnosti, ki jo razberemo iz njega – za poglede moških je pravzaprav krivo dekle, ker je izzivalno oblečeno. »Gre za logiko, enako tisti, s katero pogosto upravičujejo posilstva: prekratko krilo, koketno obnašanje, obrisi bradavičk – moški ni pravi moški, če se ne odzove,« dodaja Vrtačičeva. Zanimivo je, da se nam pri islamskih burkah zdi sporno določanje primernosti ženske podobe, na naših tleh pa nas to ne moti, čeprav gre za zelo podobno razmišljanje: tako kot je v islamskem svetu burka obvezno oblačilo za ženske, je na Zahodu obvezen modrček. »V bistvu pa je takšna zahodnjaška različica regulacije ženske seksualnosti še bolj zahrbtna: nihče s silo ne zapoveduje spodobnosti in formalno ne kaznuje neprimernosti, zato je vsak upor proti normam na videz odveč, vsak poskus upora pa reduciran na nepotrebna prizadevanja jeznih feministk in razvajenih punčar,« poudarja Vrtačičeva.

Na oglaševalske odločitve podjetij res ne moremo vplivati, lahko pa kritično presojamo njihove poskuse komuniciranja z občinstvom. Kaj torej sporoča slogan, da modrček ni obvezen, je pa nujen? »Ne pozabimo, da nam ga skupaj s paketom dopolnilnega zavarovanja prodaja zavarovalnica, ki nam s tem nalaga odgovornost za svojo lastno (fizično in finančno) varnost,« še dodaja dr. Vrtačičeva.

PWnuREhdzyQ

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.