Kritika / Smeti

Trash, 2014
Stephen Daldry

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 46, 14. 11. 2014

zadržan

Billy Elliot iz favele.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 46, 14. 11. 2014

zadržan

Billy Elliot iz favele.

Film Smeti, ki ga je posnel Stephen Daldry, avtor prestižnih, oskarjevskih filmov (Bralec, Ure do večnosti, Billy Elliot), se dogaja na terenu, na katerem se je dogajal Meirellesov film Božje mesto, v brazilski faveli (Rio de Janeiro), med revščino in kupi smeti, po katerih kopljejo in brskajo odrasli in otroci, toda ko bolj ko ga boste gledali, bolj se vam bo zdelo, da Daldry brazilskih favel ni nikoli videl in da si jih predstavlja precej po svoje.

Smeti, posnete po romanu Andyja Mulligana, so namreč presenetljivo snažne – naivne, nekužne, sterilne, suhoparne, nenevarne, brezzobe, niti malo ekstremne. Kot da se dogajajo v pravljični deželi Nikjernikoli, kjer “po naključju” stoji kup smeti, po katerem “po naključju” kopljejo in brskajo trije fantiči, Raphael (Rickson Teves), Gardo (Luis Eduardo) in Rato (Gabriel Weinstein), ki tam “po naključju” najdejo denarnico, za katero se potem “po naključju” potegujejo mnogi, “po naključju” tudi strašljivi, brutalni, pokvarjeni policaj, ki jih manično preganja, saj se hoče na vsak način dokopati do vsebine te denarnice (če je ne dobi, je njegove kariere konec!), in ki izgleda tako kot favela, mehko, nenevarno in brezzobo, ali bolje rečeno, kot karikatura brutalno skorumpiranih brazilskih policajev, ki smo jih videli v Padilhovi Elitni patrulji. Niti za trenutek nimate občutka, da je življenje kakega izmed treh otrok ogroženo ali pa da bi se lahko komu sploh kaj zgodilo. Favele, revščina, strašne socialne krivice, božjastni prepad med elitami in brezpravnim ljudstvom, boj za preživetje med kupi smeti, policijsko nasilje, kriminal, teror in politična korupcija so tu prikazani le kot brezskrbna otroška igra, kot igra treh Billyjev Elliotov, kot nekaj povsem trivialnega, dekorativnega in naključnega. Če hočeš posneti favelo, potem ne smeš pod “standarde”, ki jih je postavilo Božje mesto – in če hočeš posneti pokvarjenega, brutalnega policaja, potem ne smeš pod “standarde”, ki jih je postavila Elitna patrulja, v kateri Martin Sheen in Rooney Mara, aktivistični misijonar in njegova asistentka, ne bi preživela niti prve noči.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti