Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 48  |  Kultura  |  Film

Medena koža

Couleur de peau: Miel, 2012
Jung Henin & Laurent Boileau

Umetnikov mladostni portret.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 48  |  Kultura  |  Film

Umetnikov mladostni portret.

Če je film animiran, še ne pomeni, da je veselica. Spomnite se le Valčka z Baširjem, Folmanovega avtobiografskega animiranega dokumentarca, v katerem se skuša nekdanji izraelski vojak spomniti, kaj je leta 1982 počel v bejrutskih palestinskih begunskih taboriščih Sabra in Šatila, kjer so falangisti pobili 2.000 palestinskih civilistov. Animirani film je bil tu medij, ki je naredil strašno travmo znosno in sploh predstavljivo.

V kamboški Sliki, ki je ni (prav tako dokumentarni in avtobiografski), so vlogo animacije odigrale diorame. Nič drugače ni bilo v Perzepolisu. In nič drugače ni v Medeni koži, avtobiografskem animiranem dokumentarcu, le da tu strašna travma, ki je predstavljiva in “priklicljiva” le s pomočjo animacije, ni povezana s kako kolektivno zgodovinsko travmo, ampak z osebno travmo Junga Henina, enega izmed obeh korežiserjev, korejske sirote, ki jo je leta 1971 posvojila belgijska družina. Barva kože: medena, so zapisali uradniki. Medena koža, remiks animacije, dokumentarca, avtobiografije in arhivskih družinskih posnetkov, je tako hibridna kot identiteta samega Junga, remiksa Korejca in Belgijca, ki je preziral obe svoji identiteti, korejsko in belgijsko, in ki je skušal obleči fantazijsko identiteto, magari samurajsko, tako da je sporočilo tega filma – delikatno in eterično pregnetenega z bolečimi spomini na outsiderstvo, stigmatiziranoast, izkoreninjenost, osamljenost, preobčutljivost in avtodestruktivnost, na hude kazni, ki so ga doletele (za pobege od doma in male goljufije), na modno muho, v katero so Belgijci prelevili posvajanje azijskih otrok, na maman, ki je v njem videla le “malega Azijca” in ga silila v baletni pas de deux – na dlani: identiteta je fantazija.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.