Damjana Kolar

 |  Kultura

Najboljša dela iz arhiva revije Stripburger

V Kinu Šiška bodo danes, 1. decembra ob 20.00 odprli drugi del razstavnega projekta Ofenziva iz arhiva, na kateri bodo predstavljena najboljša dela, ki so se v zadnjih dvajsetih letih nabrala v arhivu revije Stripburger. Gre za več kot 200 plakatov in vsakršnih odtisov ter natisov različnih stripovskih avtorjev in organizacij, ki so jih prejeli v dar od striparskih kolegov, sodelavcev in partnerjev.

Razstava je glede na avtorski izraz in tematiko, razdeljena na tri sklope. Poleg klasičnih plakatov, namenjenih promociji stripovskih dogodkov, se v njihovi zbirki nahaja še vrsta raznoterih stripovskih permutacij, ki povzemajo funkcijo in formo plakata. V tretjo skupino sodijo izvirni sitotisk plakati, podpisani z imeni slovitih in manj slovitih avtorjev, katerih primarno področje ustvarjanja je strip. Razstavljena dela, pod katera se podpisuje kopica tujih in domačih avtorjev, bo zaznamoval karseda širok razpon avtorskih izrazov oziroma tehničnih rešitev. Izbor teh del bo na ogled v galeriji Kamera, v pritličju pa bodo razstavili odtise, ki so bili ustvarjeni za posebno Stripburgerjevo edicijo, posvečeno časti in oblasti dela, mednarodno razstavo Pozor, delo! V pritličju bo razstavljal tudi posebni gost iz Latvije Dāvis Ozols, študent tamkajšnje likovne akademije, ki je na študentski izmenjavi v uredništvu revije Stripburger. Predstavil bo serijo akvarelnih ilustracij figur v sanjskih prizorih.

Razstava Ofenziva iz arhiva je del programa Stranpoti stripa, s katerim "želijo pokazati na različne medijske aplikacije stripovske kulture in s tem opozoriti na širino njenega izraza. Tako so jih zanimale predvsem tiste avtorske pozicije, kjer je strip zgolj eden od likovno narativnih kodov, ki prehaja v druge oziroma sooblikuje nove formalne in vsebinske izraze. Z razstavno linijo v sklopu Stranpoti stripa želijo ob siceršnjem fokusu na področje stripa izpostaviti hibridno součinkovanje različnih medijev in žanrskih formul, hkrati pa predstaviti in kontekstualizirati tudi manj običajne prakse vizualnega snovanja."