Policijski čoln, prirejen razpis?
Nenavadni razpisni pogoji, ki jih policija postavlja pri nakupu policijskih čolnov
Borut Mekina
MLADINA, št. 49, 5. 12. 2014

Stari policijski čoln (P 111) je po desetih letih že upehan in »rjavi«, zato se policiji obeta prenova flote
© Denis Sarkić
Policija kupuje nova čolna, gumenjaka, dolga do deset metrov in široka približno tri metre. Tako imenovana patruljno-reševalna čolna naj bi imela po dva zunajkrmna štiritaktna motorja, v kabini pa mora biti dovolj prostora za dvočlansko posadko in še za štiri osebe. Vsi ti razpisni pogoji so razumljivi, presenetljiva je le zahteva, da morata biti dno in kabina iz aluminija.
Borut Mekina
MLADINA, št. 49, 5. 12. 2014

Stari policijski čoln (P 111) je po desetih letih že upehan in »rjavi«, zato se policiji obeta prenova flote
© Denis Sarkić
Policija kupuje nova čolna, gumenjaka, dolga do deset metrov in široka približno tri metre. Tako imenovana patruljno-reševalna čolna naj bi imela po dva zunajkrmna štiritaktna motorja, v kabini pa mora biti dovolj prostora za dvočlansko posadko in še za štiri osebe. Vsi ti razpisni pogoji so razumljivi, presenetljiva je le zahteva, da morata biti dno in kabina iz aluminija.
Zaradi napredka pri proizvodnji umetnih materialov danes proizvajalci čolnov večinoma ponujajo plovila iz kompozitnih materialov, na primer ojačenih steklenih vlaken. Zakaj želi policija zgolj in samo aluminij?
Z notranjega ministrstva so odgovorili, da so se za aluminij odločili na podlagi izkušenj z dosedanjimi plovili v lasti ali najemu policije, ki so bila izdelana iz umetnih materialov. »Prav tako čolne, katerih trup je izdelan iz aluminija, uporabljajo tako obalne straže, policije, vojske in druge državne službe več držav, na primer ZDA, Kanade, Italije, Velike Britanije, Finske,« odgovarjajo iz policije, kar naj bi pomenilo, da »so čolni iz aluminijevih zlitin v uporabi pri primerljivih službah po svetu«.
Eden izmed ponudnikov čolnov, ki se zaradi omejitev, postavljenih z zahtevo po aluminiju, ni mogel prijaviti na razpis, meni, da je javni razpis očitno prirejen: »Morda imajo druge države res aluminijaste čolne, a sem prepričan, da gre v tem primeru za čolne starejše izdelave. Novejši, kompozitni materiali, kot so stekloplastika, ojačena s kevlarskimi vlakni, imajo daljšo življenjsko dobo, stroški popravil so nižji, nižji pa je tudi strošek izdelave takšnega čolna,« pravi. Policijska barka P 111, kupljena leta 2003, naj bi bila dokaz, kako hitro korozija uniči čolne z aluminijastim dnom.
Rok za prijavo na omenjeni javni razpis je 8. december in zelo verjetno se bo nazadnje na razpis prijavilo zgolj eno podjetje, ki v Sloveniji ponuja čolne z aluminijastim dnom znamke Zodiac, natančno opisane v razpisni dokumentaciji policije …