Damjana Kolar

 |  Kultura

Reciklaža najdenih podob

Martin Stöbich

Martin Stöbich

V Photonu-Centru za sodobno fotografijo bodo danes, 10. decembra ob 19.00 odprli mednarodno skupinsko razstavo Copy Paste, na kateri se predstavljajo avtorji iz Slovenije, Hrvaške, Italije in Avstrije, ki se v svojih delih na različne načine poslužujejo reciklaže najdenih podob, zato se njihova izraznost v veliki meri odmika od konvencij sodobne fotografije preteklih treh desetletij. Na razstavi sodelujejo: Dario Belić (Hr), Aljaž Celarc (Slo), Martina Dinato (Ita), Lenka Đorojević (Slo), Jure Kastelic (Slo) in Martin Stöbich (A).

Skupinska razstava se tako osredotoča na vse pomembnejši fenomen na področju sodobne fotografije, saj predstavlja avtorje, ki za material svojega ustvarjanja uporabljajo najdene fotografije. Raba obstoječe oziroma najdene podobe je v likovni umetnosti in fotografiji že dokaj ustaljena praksa, ki se je začela razvijati v začetku 20. stoletja. Kolaž, fotomontaža, asemblaž, "ready made" so zgolj nekateri izmed umetniških postopkov, ki se v preteklih sto letih bolj ali manj redno pojavljajo v polju likovnih umetnosti.

V današnjem času, ko je javni in zasebni prostor slehernika prenasičen z vizualnimi impulzi, času, ko je vsak posameznik potencialni ustvarjalec podob, je potreba po ustvarjanju novih fotografij posledično manjša. Namesto izvornega snovanja se v izrazito post-modernem duhu avtorji, ki delujejo v polju sodobne fotografije, vse pogosteje znajdejo v vlogi urednika obstoječih vizualnih materialov. "Avtorji, zbrani na razstavi, se poslužujejo najrazličnejših načinov formalne in pomenske reciklaže ter rekontekstualizacije najdenih podob. Umetniki le-te jemljejo iz neskončnega spletnega arhiva, tiskanih medijev, reklamnih sporočil ali pa uporabljajo fotografije iz osebnih in družinskih albumov. Poleg klasične "apropriacije," se zbrani umetniki posvečajo zlasti sestavljanju najdenih podob v povsem nove pomenske sklope."

Razstava bo na ogled do 16. januarja 2015.