Damjana Kolar

 |  Kultura

Plesne interpretacije vprašanja identitete

© Aljoša Rebolj

Po lanskoletni predstavi Razpotja se skupina Kjara's Dance Project 9. in 10. januarja ponovno vrača na oder Cankarjevega doma s plesno predstavo Triptih. Poleg koreografije umetniške vodje Kjare Starič Wurst se bodo plesalci tokrat predstavili še v delih priznane slovenske plesalke in koreografinje Rosane Hribar ter izraelskega plesalca in koreografa Lotema Regeva.

Triptih, ki tokrat prvič združuje mednarodno zasedbo mladih plesalcev iz Slovenije in Italije, raziskuje motiv identitete. "Za plesalce skozi ustvarjalni proces, za gledalce pa skozi ogled predstave, odpira zanimiv vpogled v tri različne plesne interpretacije skupnega vprašanja identitete. Kdo sem? Kaj je tisto, kar me res definira in kaj je tisto, česar se oklepam, ker mi je znano? Kaj se zgodi, če odstranim vse plasti? Kaj ostane?" Kot pravi Kjara Starič Wurst, umetniška vodja in koreografinja Kjara's Dance Project, "je njena želja, da ljudje pridejo na predstavo in ob ogledu nekaj začutijo. Zdi se namreč, da ogromno ljudi hodi po svetu popolnoma odmaknjenih od svojih čustev in čustev drugih, in pomembno je, da jih prebudijo."

Kjara Starič Wurst je koreografinja, pedagoginja in umetniška vodja skupine Kjara's Dance Project, prvega slovenskega projekta sodobnega baleta za mlade plesalce. Ker mladi slovenski plesalci po končanem šolanju največkrat nimajo možnosti za razvoj in nadaljevanje kariere, je bila njena vizija KDP že ob ustanovitvi leta 2010, zagotavljati priložnosti za delo in umetniški razvoj mladih plesalcev v Sloveniji, ter jim na ta način olajšati prehod v profesionalno plesno kariero.

Po končani Srednji baletni šoli v Ljubljani se je pridružila SPP pod vodstvom koreografa Freda Lasserja, leta 2000 pa je začela samostojno pot. V Evropi in Ameriki je nastopala v predstavah koreografov Jennifer Archibald, Nijjawona Matthewsa in številnih drugih. Poleg lastnih predstav Odtisi, Compassion in Razpotja je koreografirala Knjigo o džungli Matjaža Bergerja v produkciji Anton Podbevšek teatra, Detonacija človeka z bombami Matjaža Bergerja za EPK, več koreografij za DBUS ter Območje udobja za SNG Opera in balet Ljubljana.