Hudo / Vohunska barbika

Vsestransko sporna igrača

Saša Eržen
MLADINA, št. 12, 20. 3. 2015

© Arhiv Mladine

Proizvajalec barbik, katerih prodaja upada že tretje leto zapored, je v škripcih. Po predstavitvi prvega interaktivnega modela na ameriškem sejmu igrač v New Yorku – kjer je bila pred šestinpetdesetimi leti barbika tudi prvič razstavljena – so se kritikam o slabem vplivu na samopodobo deklic pridružile še obtožbe nedopustnega vdiranja v zasebnost otrok.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Saša Eržen
MLADINA, št. 12, 20. 3. 2015

© Arhiv Mladine

Proizvajalec barbik, katerih prodaja upada že tretje leto zapored, je v škripcih. Po predstavitvi prvega interaktivnega modela na ameriškem sejmu igrač v New Yorku – kjer je bila pred šestinpetdesetimi leti barbika tudi prvič razstavljena – so se kritikam o slabem vplivu na samopodobo deklic pridružile še obtožbe nedopustnega vdiranja v zasebnost otrok.

Mattelova Hello Barbie, ki naj bi na trg prišla jeseni v več etničnih različicah, ob pritisku na gumb posname otrokov glas, ga nato prek brezžične povezave spravi do strežnika na spletu, kjer posnetke zbirajo in analizirajo, da se lutka lahko odzove z ustreznim dialogom. Skozi čas si »zapomni« podatke in priljubljene teme ter se seveda trudi postati najboljša prijateljica svoje predšolske lastnice. Zagovorniki otrok se bojijo, da bi barbika klepetanje z deklicami izkoristila za oglaševanje oziroma nagovarjanje k nakupom, po drugi strani pa naj bi bili zvočni posnetki dnevno ali tedensko dostavljeni staršem, ki bi tako lahko vohunili za froci.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: