Kritika / Macondo
Macondo, 2014
Sudabeh Mortezai
za
Mož, ki je preveč vedel.
Macondo je avstrijska produkcija, posnela jo je iranska režiserka Sudabeh Mortezai, popisuje pa Čečene, ki se stiskajo v svoji dunajski “soseski” (Macondo), da ne rečem begunski enklavi, kar pomeni, da gre za film outsiderke o še večjih outsiderjih, toda v tejle zgodbi o kaotičnem, dislociranem, prikrajšanem odraščanju vse – od 11-letnega čečenskega dečka (Ramasan Minkailov), precej izkušenejšega od odraslih zahodnjakov, sina padlega “heroja” čečenskih vojn, čigar status edinega moškega v družini ogrozi nepričakovani prihod očetovega soborca, do negotovosti, kulturnih šokov, ilegalnih skušnjav ter napetosti med čečensko folkloro in asimilacijskimi pritiski – tako lepo in fluidno klikne, kot da gledate skrito kamero, ki ne potrebuje prevoda.
Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.