Kritika / Prelomnica svetega Andreja

San Andreas, 2015
Brad Peyton

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 23, 5. 6. 2015

zadržan +

Geoporno.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 23, 5. 6. 2015

zadržan +

Geoporno.

V Prelomnici svetega Andreja se Los Angeles odpre. Tako se ni odprl že vse tja – oh, hotel sem reči od Potresa, ki ga je leta 1974 posnel Mark Robson, toda Los Angeles je nedavno kar lepo zazeval v farsi Konec je tu, v kateri konec sveta – večni pekel – pogoltne kopico holivudskih zvezdnikov, ki igrajo sami sebe in ki si to strašno apokalipso, kot nas prepričuje film, tudi zaslužijo.

Ker so dionizični in dekadentni, ker so tako ošabni in egocentrični, da bi se stepli še za zadnjo porno revijo, ker so obsedeni s happy endom – ker so izgubili stik z realnostjo. Farsa Konec je tu izgleda tako, kot da je posneta po resnični zgodbi, okej, po resnični prihodnosti – kot Prelomnica svetega Andreja, v kateri Los Angeles odpre, razpre, raztegne in raztrga apokaliptični potres, najhujši v zgodovini sveta, pač prelomnica svetega Andreja, ki je pod Los Angelesom. Zaradi te megapotresne prelomnice živi Los Angeles na sposojenem času – in ker Los Angeles ve, da ga je lahko v vsakem trenutku konec, kar kliče po dionizični dekadenci, orgiastičnem hedonizmu in orgazmičnem fantaziranju o happy endu. Brez prelomnice svetega Andreja, brez ekstatičnega življenja na robu apokalipse, brez stalne soočenosti s “koncem”, ne bi bilo Hollywooda, toksične “tovarne sanj”, ki jo bo na koncu uničila narava, tako staromodna kot tale film katastrofe, v katerem ločeni alfa pilot reševalnega helikopterja (Dwayne “The Rock” Johnson) rešuje hčerko, medtem ko se Los Angeles – s slovitim napisom HOLLYWOOD vred – ruši, cefra in trga, toda kljub temu, da umre na tisoče ljudi, krvi tu ne boste videli. Prelomnica svetega Andreja je film katastrofe za tiste, ki ne prenesejo, če pes na koncu umre. Vsi lahko umrejo – samo da se psu ne zgodi kaj hudega. Tipični družinski film: na tisoče ljudi mora umreti in svet se mora zrušiti (dodajte še Frisco in Hooverjev jez!), da bi lahko “The Rock” svoji nekdanji ženi pokazal, da je boljši od graditelja “peklenskih stolpnic”, s katerim je odšla, da bi bila lahko družina spet družina, osnovna in nerazširjena, da bi bilo lahko življenje spet takšno, kot so ga načrtovali, in da bi bile lahko ženske spet odvisne od svojih “reševalcev”.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Če bo ta reforma padla, nikjer ne piše, da naslednja ne bo vsebovala 42 let delovne dobe«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

»Vsak poskus cenzure je zavržna izraba moči«

Cankarjeva nagrada je našla nov dom v Ljubljani