Pahor ilegalec

Pahor v Nemčijo želel poleteti z letalom, s katerim ne bi smel

Borut Mekina
MLADINA, št. 26, 26. 6. 2015

Velika prijatelja: Borut Pahor in Ivo Boscarol

Velika prijatelja: Borut Pahor in Ivo Boscarol
© Anže Malovrh/STA (up-rs.si)

Predsednik države Borut Pahor je nameraval v Nemčijo, na gospodarski obisk družb Mercedes, Mahle in BMW, poleteti s Pipistrelovim hibridnim letalom Panthera. Lastnik družbe, Ivo Boscarol, je povedal, da je pobudo za ta polet dal Pahor sam, zaradi »ekološke note«.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Borut Mekina
MLADINA, št. 26, 26. 6. 2015

Velika prijatelja: Borut Pahor in Ivo Boscarol

Velika prijatelja: Borut Pahor in Ivo Boscarol
© Anže Malovrh/STA (up-rs.si)

Predsednik države Borut Pahor je nameraval v Nemčijo, na gospodarski obisk družb Mercedes, Mahle in BMW, poleteti s Pipistrelovim hibridnim letalom Panthera. Lastnik družbe, Ivo Boscarol, je povedal, da je pobudo za ta polet dal Pahor sam, zaradi »ekološke note«.

Letalo Panthera naj bi bilo namreč eno najbolj zelenih slovenskih proizvodov, bilo naj bi edino štirisedežno letalo na svetu, v katerem lahko pilot izbira med bencinskim, električnim ali hibridnim pogonom. V Pipistrelu so že izbrali pilota in pripravili letalo – a potem jim je načrte pokvarilo »deževno vreme v južni Nemčiji«. Zato je Pahor v Nemčijo odpotoval z električnim avtomobilom, so sporočili.

Namen predsednika vlade je bil gotovo pozitiven. A glavna težava ni bilo (samo) vreme, temveč dejstvo, da bi bil tak prevoz nezakonit.

Kot so nam namreč po tednu dni tuhtanja le priznali na Javni agenciji za civilno letalstvo (CAA), je sicer Pipistrel dobil »dovoljenje za amatersko izdelavo letala« in dovoljenje za letenje, a »Panthera nima dovoljenja za prevoz potnikov«.

To pomeni, da Pipistrel s Panthero na tak način ne sme leteti. Do podobnega incidenta je prišlo leta 2012 v primeru, ko je tedanji predsednik vlade Janez Janša za zasebni let z grškega otoka Kos najel letalo podjetja RB Zračne linije, ki ravno tako ni imelo t. i. »operativne licence oziroma certifikata za komercialni prevoz potnikov«.

Zato so podjetje pozneje obiskali inšpektorji in lastnika kaznovali s 4000 evri globe.

Seveda pa ne gre zgolj za globo ali formalnost. Ta primer kaže tudi na nenavadno nedržaven ali neresen pristop služb, ki skrbijo za predsednika države.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.