Klemen Košak

7. 8. 2015  |  Mladina 32  |  Politika

Župani izsilili ministrico

Politično preigravanje zaradi obvoznice na Škofljici

Kako dolgo bo še Ljubljansko barje ostalo relativno neokrnjeno naravno okolje?

Kako dolgo bo še Ljubljansko barje ostalo relativno neokrnjeno naravno okolje?
© Branko Čeak

Maja letos je ministrstvo za infrastrukturo začelo iskati novega direktorja zavoda Krajinski park Ljubljansko barje. Sedanja direktorica Barbara Zupanc je o tem, da je primerna za nadaljevanje dela, prepričala svet zavoda in natečajno komisijo, vendar je ministrica za okolje Irena Majcen kljub temu ni imenovala za polni mandat. Po novem je zgolj vršilka dolžnosti. »Javni natečaj za delovno mesto še ni zaključen,« so konec julija sporočili iz vlade.

Na zavodu in v sindikatu kulture in narave Glosa so ogorčeni. Ministrici so poslali pismo, v katerem ji pripisujejo, da je klonila pod pritiski lokalnih interesov in da je direktorico kaznovala, ker je strokovno opravljala delo.

Ministrica tega ne zanika. Priznava, da so bile grožnje županov tiste, zaradi katerih Barbare Zupanc ni imenovala za polni mandat. Župani občin, v katerih leži Ljubljansko barje, so napovedali, da bodo njihovi predstavniki izstopili iz sveta zavoda, če direktorica ne bo zamenjana. Moti jih, ker naj bi želela zapovedati, da se lahko trava kosi le avgusta, da se ne sme gojiti koruza, in ker naj bi bila preprečevala gradnjo obvoznice okoli Škofljice.

V krajinskem parku njihove očitke zavračajo kot neresnične. Zavod nima pristojnosti, da bi določal, kdaj naj se kosi, temveč lahko zgolj finančno spodbuja kmete, naj kosijo avgusta. Še posebej čuden je očitek o cesti mimo Škofljice. Tisti, ki z naravovarstvenega stališča presoja, kje bo tekla cesta, je Zavod za varstvo narave na zahtevo Agencije za varstvo okolja. S tega stališča se trasi ceste, kakršno želijo župani, ne obeta nič dobrega, a Krajinski park Ljubljansko barje nima nič s tem.

Tudi na direktorja Zavoda za varstvo narave Darija Krajčiča so isti župani močno pritiskali in leta 2012 zahtevali njegov odstop. Takrat je pojasnil, da je treba postopke, povezane z obvoznico Škofljica, voditi v skladu s slovensko in evropsko zakonodajo. Ministrstvo se lahko odloči, da bo cesto zgradilo v nasprotju s strokovnimi mnenji naravovarstvenikov, a s tem tvega, da bo moralo pozneje plačati kazen in cesto odstraniti. »Smo talec političnih preigravanj,« je dejal takrat.

Pri močnem pritisku, ki ga župani izvajajo zaradi Barbare Zupanc, gre verjetno za podobna politična preigravanja, a je ta še težje razumeti, saj je pri funkciji direktorja zavoda Krajinski park Ljubljansko barje še bolj jasno, da nima vpliva na traso ceste.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.