Hudo / Umetniški bilbordi  
Narava namesto oglasov
Saša Eržen 
MLADINA, št. 32, 7. 8. 2015
 
 
 © Arhiv Mladine
  
Ob pogledu na obcestne veleplakate, ki se jim žal ne moremo izogniti, nas največkrat popade obup zaradi vizualnega smetenja, uborne rabe mentalnih kapacitet ustvarjalcev in podcenjevanja neprostovoljnega občinstva. 
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
 
   Saša Eržen 
MLADINA, št. 32, 7. 8. 2015
    
 © Arhiv Mladine
   Ob pogledu na obcestne veleplakate, ki se jim žal ne moremo izogniti, nas največkrat popade obup zaradi vizualnega smetenja, uborne rabe mentalnih kapacitet ustvarjalcev in podcenjevanja neprostovoljnega občinstva. 
 Ameriški medijski umetnik Brian Kane je za mesec dni najel digitalna bilborda ob avtocesti v Massachusettsu in na njiju namesto trženja izdelkov, storitev ali zamisli raje simuliral naravo. Fotografije narave so bile ustvarjene ter izbrane tako, da so se zlile z okolico oziroma jo poudarile; podnevi so bile to fotografije dreves, ponoči visokoresolucijske fotografije lune in zvezdnega neba. Svojo umetniško instalacijo je Kane poimenoval healing tool, pri čemer je prevzel poimenovanje orodja v programu Photoshop, s katerim lahko na slikah popravljamo nepravilnosti. S podobami je želel ljudem, ki se po avtocesti vozijo na delo in z njega, omogočiti »trenutek začasnega oddiha in nepričakovane lepote«, hkrati pa z odsotnostjo oglaševalskih sporočil spodbuditi premislek o slednjih. Zdravilni veleplakati so bili na ogled le začasno, a morda k podobni akciji spodbudijo še koga.