Kritika / Še ena priložnost
En chance til, 2014
Susanne Bier
za
Skrbstveni moški.
za
Skrbstveni moški.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
za
Strahovi levičarjev, ki so že tam ob koncu šestdesetih let svarili, da bo ob takšnem razmahu potrošniške družbe mogoče otroka zelo kmalu kupiti kar v nakupovalnem središču, kjer bo le blago med blagom, so se uresničili: danski policaj (Nikolaj Coster-Waldau), čigar novorojenček nepričakovano umre, kar njegovo depresivno postpartumsko soprogo (Maria Bonnevie) butne na rob živčnega zloma, sklene, da bo živega novorojenčka ukradel narkomanskemu, propadlemu, neprisebnemu parčku (Nikolaj Lie Kaas & May Andersen), obenem pa mu – “v zameno” – podtaknil trupelce svojega novorojenčka.
Detektiv, ki ima na svoji strani moč, je prepričan, da ima na svoji strani tudi moralo: hej, otroku dveh razsutih, povsem disfunkcionalnih džankijev bo zagotovil varno in udobno prihodnost. Premisa filma Še ena priložnost deluje navidez prisiljeno in nabuhlo, saj gledalca sili v mižanje na eno oko (pa ne le zaradi šokantno “posranega” novorojenčka), toda sam film, v katerem se morala, ki je le učinek moči, bije z močjo, ki je učinek morale, je narejen presenetljivo spretno in kompaktno, v ritmu Hustonovega Malteškega sokola, tako da žanrski braggadocio trilerja izrefno lepo kanalizira levitev novega “feminističnega” očetovstva in skrbstvenega moškega, ki naj bi “rojeval” otroke.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.
Preberite tudi