Damjana Kolar

 |  Kultura

Vrtiljak podob

V novomeški Galeriji Simulaker bodo 11. septembra ob 20.00 odprli razstavo slik Kaje Urh, zmagovalke letošnjega razpisa Prva priložnost, katerega namen je promocija obetavnih mlajših umetnikov in umetnic (do 30 let), ki ustvarjajo na področju vizualnih ali intermedijskih umetnosti. Likovna praksa študentke Akademije za likovno umetnost v Ljubljani, jo uvršča v tisto linijo slikarstva, ki črpa iz množičnih medijev; ti so razpoznavni skozi motiviko, obenem pa nastopajo kot izhodišče za razmislek o odnosu med tradicionalnim slikarstvom in digitalnimi podobami. 

"Naslov razstave Vrtiljak podob je zelo nazorna ubeseditev načina prikazovanja vizualnih informacij, ki mu je podvržena sodobna družba. Gibanje vrtiljaka namreč zaznamujeta tako kontinuiteta kot tudi cikličnost. Človek je poleg množičnosti hkrati obsojen na ponavljajoče se podobe; te niso iste, so pa hkrati že videne. Čeprav se zdi, da je večina, razen tistih redkih podob, ki se vzpostavijo kot ikonične, po "konzumaciji" obsojena na pozabo, je njihov učinek dolgotrajnejši. Videne podobe ostajajo v naši zavesti, kjer se prepisujejo in združujejo v (stereo)tipno podobo ter kot take vstopajo v naš kolektivni spomin," je zapisala kustosinja Marina Katalenić.                                              

Na razstavi so predstavljene digitalne podobe (v formatu oziroma resoluciji kot jih najdemo na spletu), ki so podlaga avtorskih delom. Urhova prenaša te "odslužene" podobe v slikarski medij, saj kot pravi "nosi ta težo človeške prisotnosti, v polni ločljivosti, v naravni velikosti in v realnem času." Končni rezultat je izjemno prepričljiv vtis kolažiranja razrezanih fragmentov, pri čemer umetnica združuje podobe, ki nimajo logične povezave. Gre za premišljene kombinacije, ki jih sprva preizkusi v računalniški skici in jih nato mojstrsko prenese na platno.