Igor Mekina

 |  Svet

Charlie Hebdo o beguncih

© Profimedia

Charlie Hebdo, humoristični francoski časnik, ki je bil pred osmimi meseci tarča strelskega pohoda, v katerem je pod streli teroristov izgubilo življenje 12 karikaturistov, novinarjev in urednikov časnika, se je s svojimi karikaturami lotil tudi najnovejše begunske krize. Toda, kot vse kaže, ne ravno najbolj posrečeno

Ena od karikatur tako na primer prikazuje telo Ajlana Kurdija, triletnega fantka, ki se je utopil v Sredozemskem morju skupaj s svojo materjo in bratom, morje pa ga je naplavilo na plažo pri turškem Bodrumu. Ta fotografija je sprožila številne čustvene odzive ljudi po vsem svetu. Vendar pa so v časniku Charlie Hebdo zadevo videli nekoliko drugače: precej sporna »karikatura« prikazuje truplo fantka, zraven pa je narisana velika reklama za McDonalds. Levo od nje piše »Tako blizu do njegovega cilja,« desno, na plakatu, pa je narisan klovn z reklamnim sloganom »Dva otroška obroka za ceno enega.« Ni sicer jasno, zakaj naj bi si mali Kurd, ki je najprej bežal pred vojno in šele zatem pred lakoto, od vsega dobrega na »zahodu« najbolj zaželel prav ne posebej okusen in zdrav McDonaldsov obrok hitre prehrane.

Druga, enako sporna karikatura prikazuje bradatega moža, morda Mojzesa ali Jezusa, ki hodi po vodi. Zraven njega iz vode štrlijo noge nekoga, ki se je očitno utopil. Moški izgovarja naslednje besede: »Kristjani hodijo po vodi«, deček, ki se je utopil, pa dodaja: »Muslimanski otroci pa se utapljajo.« Očitno je, da se avtor karikature sploh ne zaveda dejstva, da so med mnogimi utopljenimi begunci tudi kristjani. Zaradi obeh neokusnih »karikatur« je časnik, ki so ga po napadu na redakcijo podprli milijoni v Evropi, skupaj s skoraj vsemi evropskimi voditelji (ki so se zaradi tega napada celo skupaj sprehodili po ulicah Pariza) že postal tarča številnih negativnih odzivov na Twitterju in drugih družbenih omrežjih.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.