Damjana Kolar

 |  Kultura

22. Ex Ponto pod sloganom Samo moj svet

Zablode

Zablode

Mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto, ki bo v Ljubljani in Novem mestu potekal med 18. in 26. septembrom, bo postregel z 11 gledališkimi in plesnimi predstavami, koncertom Rundek Cargo Tria in šestimi dokumentarnimi filmi v spremljevalnem programu. Festival bo odprlo gruzijsko gledališče Vaso Abashidze Music and Drama State Theatre iz Tbilisija s tenkočutno interpretacijo slavnega romana Oscarja Wilda Slika Doriana Graya v režiji mlade režiserke Nini Chakvetadze.

Češko-slovaški ustvarjalni tandem se bo v plesni predstavi Dokler se drživa za roke podal na pot odkrivanja različnih oblik intimnih odnosov, ki ne poznajo nikakršnih ovir glede starosti in spola. Belgijska koprodukcija Kamion predstavlja eno od neštetih migrantskih zgodb, tokrat o sirijski deklici, ki lahko na pot vzame le dve torbi in svojo najljubšo igračo. Svojo zgodbo bo delila z gledalci v tovornjaku, ki je spremenjen v majhno intimno gledališče.

Hrvaška predstava Zablode po romanu Zablode gojenca Törlessa avstrijskega pisatelja Roberta Musila in v režiji Branka Brezovca, se vrti okoli mladeniča Törlessa in njegovih soočanj s sledovi psihičnega in (homo)erotičnega zorenja za zidovi klavzure dijaškega vojnega zavoda na robu habsburške monarhije. Vandin testament v produkciji slovite La Comédie-Française je zgodba o ženski, vojni, izgubljeni ljubezni, posilstvu...Sodobna gledališka uprizoritev Ciril in Metod, Kdo sta?! govori o življenju dveh Slovencev, Cirilu in Metodu Belogorskem, bratov, rojenih v Celju, ki sta poimenovana po dveh največjih slovanskih učiteljih, znanih kulturnih reformatorjih, ki sta živela v 9. stoletju med Rimom in Carigradom.

Češka plesna predstava Praznina, ki je nastala v produkciji 11 partnerjev evropsko nagrajenega projekta BeSpectACTive, temelji na pismih in resničnih izpovedih. Vsako pismo razkriva košček nekega življenja, trpljenja ali srečnih trenutkov. Najnovejši scenski performans Vie Negative Manipulacije raziskuje temo zaupanja. "Vsi trgujemo z zaupanjem, vsi se pogajamo za zaupanje, vsi manipuliramo z zaupanjem. V tej igri ni nedolžnih žrtev." Romunska predstava Vzporedno se spopada s problematiko telesa, lastne seksualne identitete, represije in sprejemljivosti.  Medea–moja mati iz bolgarskega Laboratorija Sfumato je posvečena vsem tistim, ki so na robu preživetja in prisiljeni prodati svoje dele telesa, kri, seme, maternico...

Festival se bo zaključil s predstavo Hura, Nosferatu! po besedilu Andreja E. Skubica in v režiji Simone Semenič. Skubic se je v svojem dramskem prvencu (leta 2009 nominiranem za Grumovo nagrado) oprl na lastno starševsko izkušnjo. S svojim specifičnim, živim in gibkim jezikom iskreno razgrne življenje družine otroka s posebnimi potrebami, a se hkrati ukvarja tudi z univerzalnimi temami krivde, izgube in odpuščanja.