Marcel Štefančič jr.

16. 10. 2015  |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

Pot do slave

The Walk, 2015
Robert Zemeckis

Mož na žici.

Pot do slave bi bila lahko tudi Sprehod. In Sprehod bi bil lahko kratkometražnik, kajti ilegalni “pučistični” sprehod, ki ga je 7. avgusta 1974 po žici, napeti med dvojčkoma Svetovnega trgovinskega centra, izvedel Philippe Petit, je bil kratek.

Velik skok zanj, toda majhen korak za človeštvo: nihče ga ni posnel. Obstajajo le fotografije, ki ste jih videli v oskarjevskem dokumentarcu Mož na žici in ki jim je Robert Zemeckis zdaj – s pomočjo digitalnih efektov – dodal vrtoglavo, grozljivo globino, tako da je sprehod res spektakel, čisti kinetični teror, ob katerem je vse ostalo, z biografijo uličnega cirkusanta vred, le dolgočasni petting. Petit (Joseph Gordon-Levitt), po malem Marty McFly, Forrest Gump, brodolomec in zajec Roger, je šel tja gor, med dvojčka, iz istega razloga, kot gredo alpinisti na Mt. Everest: ker je tam! Toda ko gleda dol, vidi to, kar so 11. septembra 2001 videli ljudje, ki so skakali z gorečih dvojčkov. Kot da bi skušal tem, ki so ga zaprepadeno gledali, reči: You ain’t seen nothing yet! Ni bil zadnji, ki sta ga dvojčka tako navdihnila.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.