Damjana Kolar

 |  Kultura

Sodobna slovenska neodvisna ilustracija

© Ema Ema Ema

Peta edicija Bienala neodvisnih, ki ga pripravlja društvo Tretaroka, je periodični dogodek, ki raziskuje področja in kontekste rabe sodobne ilustracije, podpira direktno avtorstvo in promovira avtorje same, soustvarja vizualno kulturo na slovenskem področju in se želi povezovati navznoter in navzven. Neodvisna platforma (vzpostavljena leta 2007) je nastala iz potrebe po redefiniciji pojma ilustracije, saj so jo sodobne ustvarjalne prakse že davno presegle, neodzivnost stroke pa je celo generacijo mladih ustvarjalcev potisnila na rob umetniških praks. Bienale, ki iz edicije v edicijo predstavlja svežo mešanico avtorjev specifičnih estetskih in vsebinskih nabojev, bo potekal od 9. do 26. novembra, gostil pa bo več kot 20 umetnikov in umetniških kolektivov, ki ustvarjajo na mejah različnih umetniških praks.

V sklopu otvoritvenih dogodkov se bo 9. novembra v Kinu Šiška odvijal tudi Design Breakfast, na katerem bodo razpravljali o vizualni poeziji, v povezavi z razstavo Finske vizualne poezije, ki bo na ogled v Kinu Šiška, potem pa bo do 15. novembra vidna tudi na GEM multimedijskih zaslonih na avtobusih LPP. Sledila bo serija pogovorov pod naslovom 15 min slave in pregledna razstava, ki vključuje dela vseh sodelujočih avtorjev. To so: Bratislav Milenković, Bruno Tolić in Ugruv Smek-Krekhaus, Edvin Dobrilovič, Ema Ema Ema, Eva Mlinar, Jaka Vatovec, Janez Plešnar, Kristian Dolenc Rojko, Lealudvik (Matjaž Komel -Ludvik in Lea Jelenko), Marko Gavez, Miha Perne, Miron Milić, Nana Homovec, Nastja Mezek, Nataša Berk, Nejc Franetič “Deso,” Nika Rupnik, Nina Mršnik, Sai Pan, Simon Jugovic Fink, Stella Ivšek, Tatiana Kocmur.

V nadaljevanju bienala se bosta zvrstili dve spremljevalni delavnici. Theremidi Orchestra se bodo v kontekstu bienala podali na raziskovanje vizualnega zapisovanja hrupa oziroma tako imenovane vizualne glasbe v okviru dvodnevne delavnice Hrupopis. Vizualna glasba je metoda uporabe vizualnih struktur v glasbi in glasbenih struktur v vizualnih vzorcih. Hrupopis išče odgovor na vprašanje, kaj narediti z vizualno glasbo v postdigitalnem kontekstu, v katerem je bistveno povezovanje fizičnega prostora in digitalnih in analognih tehnologij ali kako napraviti tisto kar je virtualno čim bolj fizično. Druga, z naslovom Blind Date, bo potekala kot kreativna izmenjava med umetniki in oblikovalci iz New York Cityja in Ljubljane v obliki štiridnevne delavnice v Kinu Šiška v Ljubljani in Endless Editions v New Yorku. Festival se bo zaključil z razstavo Lealudvik, projektom v teku, ki sledi intimnemu odnosu med Leo in Ludvikom skozi fotografijo in video. Od začetka njunega razmerja pred dvemi leti je raziskovanje in izkoriščanje pogleda skozi objektiv postalo značilno za samosvoje razumevanje kompleksnosti njune spolnosti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.