Damjana Kolar

 |  Kultura

Umetnost so-bivanja

Aleksandra Janeva Imfeld

Aleksandra Janeva Imfeld

Od 27. novembra do 6. decembra bo v Ljubljani potekal 3. CoFestival, mednarodni festival sodobnega plesa, ki ga organizirata Center urbane kulture Kino Šiška in Nomad Dance Academy Slovenija. V devetih dneh bo postregel z mednarodnimi produkcijami, koreografskimi delavnicami, predstavitvami, pogovori in filmskim popoldnevom.

Po besedah organizatorjev festival tudi v tokratni ediciji ponuja nabor raznolikih umetniških pristopov, s katerimi želijo intervenirati v polje pogleda v želji, da kolektivno reflektirajo imaginarne figure., s katerimi se družbeno proizvaja in konstitutira. S festivalom izpostavljajo pozicije, v katerih se estetika predstave kot tudi njen nosilen element giba razkrivata kot izmuzljiva, festival pa s tem izpostavljajo predvsem kot prostor srečanja in tudi kot možnost sobivanja različnih političnih stališč in ne le kot infantilno občudovanje "popolnega telesa" in plesne tehnike.

Festivalski dogodki se vsak na svoj način vpisujejo v teme sobivanja in s tem ustvarjajo pogoje novim estetikam. Z njimi prevprašujejo ranljivost golih teles brez ideologije in provokacije (Doris Uhlich: More Than Naked), pozicijo marginaliziranih skupin v družbi (Per.Art: Prazen glas; Igor Koruga: Exposé), pozicijo gracioznih in pogosto neslišnih glasov balerin (Forum za novi ples in Minja Bogavac: Balerine), izpostavljajo improvizacijo kot orodje, postopek in uprizarjanje (Andrew Morrish: Oh Well Part 5; Aleksandra Janeva Imfeld: Move-r); arhiviranje kot umetniški proces (Fabián Barba: Plesni večer Mary Wigman) v relaciji do arhiviranja umetniških procesov (Nomad Dance Institute: Arhiviranje koreografskih postopkov v regiji in delavnica z Danielo Hahn; Predstavitev nove številke revije Maska: Dokumentacija in uprizarjanje (št. 172–174)).

Premišljujejo festivale kot tisto polje, ki vse bolj zahteva premislek v obliki (samo)kritike in s tem odpira možnost premisleka o njegovih potencialih ter ustvarjanja pogojev drugačnega delovanja (Ivana Vaseva in Biljana Tanurovska–Kjulavkovski: Kako ustvariti festival za 100 in 1 milijon eurov). Festival se bo zaključil s filmskim popoldnevom (Nicholas Kaufmann, Wilhelm Prager: Wege zu Kraft und Schönheit–Ein Film über Körperkultur; Stefano Liberti, Andrea Segre: Zaprto Morje), s katerim želijo skupaj z občinstvom premišljevati možne odprte relacije, povezave in mesto našega lastnega bivanja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.