Damjana Kolar

 |  Kultura

Trideset let Bienala mladih umetnikov Evrope in Sredozemlja

Mathieu K. Abonnenc

Mathieu K. Abonnenc

Z razstavo Through the Barricades, ki bo do 10. januarja 2016 na ogled v Fabbrici del Vapore v Milanu, bodo zaznamovali 30-letnico delovanja Bienala mladih umetnikov Evrope in Sredozemlja. Razstava, ki jo je kuriral Andrea Bruciati, predstavlja več kot dvajset umetnin najpomembnejših umetnikov, ki so se pojavili na dosedanjih šestnajstih bienalih na področju vizualnih umetnosti, od kolektiva IRWIN do Grazie Toderi, od Miltosa Manetasa do Vanesse Beecroft, od Tobiasa Putriha do Damirja Očka in mnogih drugih. 

Naslov razstave so si sposodili pri pesmi skupine Spandau Ballet, ki velja za eno od najbolj znanih skupin iz osemdesetih let. Through the Barricades želi poudariti edinstveni duh, katerega označuje raziskovanje in eksperimentiranje, ki ga je zagovarjal Bienale v teku zadnjih trideset let, preko nekaterih največjih talentov, ki so dosegli svoj vzpon tudi zaradi sodelovanja na eni od šestnajstih izdaj Bienala. 

"Cilj razstave je izpostaviti umetnike preteklih bienalov, ki so se še posebej izkazali. Poleg tega izbor ponovno izpostavi aktivno in zavezujočo vlogo teh generacij umetnikov predvsem s prikazom njihovega raziskovalnega duha in pripravljenosti na eksperiment, kar je bienale v preteklih 30 letih vedno podpiral. IRWIN (Barcelona, 1985), Grazia Toderi, Miltos Manetas (Solun, 1986), Vanessa Beecroft, Eulalia Valldosera, Adel Abdessemed (Lizbona, 1994), Vasco Araújo, Tobias Putrih (Rim, 1999), Erzen Shkololli (Sarajevo, 2001), Mathieu K. Abonnenc, Ayreen Anastas, Giorgio Andreotta Calò, Haris Epaminonda (Neapelj, 2005), Damir Očko (Puglia, 2008), Didem Erk (Solun-Rim, 2011) and Ayman Ramadan (Ancona, 2013), so bili izbrani in povabljeni k projektu kot priče tridesetletne avanture, kajti, to so prav tisti umetniki, ki so posebej vplivali na spremembe v nedavni preteklosti in so tudi predvideli tiste, ki prihajajo," pravi Andrea Bruciati.

Mednarodna zveza Bienala mladih ustvarjalcev Evrope in Sredozemlja (BJCEM) je nastala leta 2001 v Sarajevu na pobudo neodvisnih kulturnih organizacij in mest v Sredozemlju s ciljem vzpostaviti festivalsko platformo za mlade umetnike vseh umetniških zvrsti. K pobudi italijanskih, španskih in jugoslovanskih kulturnih organizacij je pristopalo vedno več organizacij iz vedno več dežel. Že v začetku sta se iz takratne Jugoslavije na vabilo k sodelovanju odzvala ljubljanski ŠKUC in reški MMSU. Danes mreža bienala vključuje 58 članic iz 17 držav Evrope, Bližnjega vzhoda in Severne Afrike. Poleg neodvisnih organizacij v mreži sodelujejo občine, mesta in ministrstva različnih držav.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.