Konec mita o slovenskem impresionizmu?

V kakšnem kontekstu misliti razvpito tržaško dražbo umetnin, kjer so naprodaj ponudili približno sto del slovenskih avtorjev?

Dražba v tržaški avkcijski hiši Stadion, 4. decembra 2015

Dražba v tržaški avkcijski hiši Stadion, 4. decembra 2015
© Primorski dnevnik/FOTODAMJ@N

Dolgo, zelo dolgo so slike slovenskih impresionistov veljale za najvišji dosežek domače likovne ustvarjalnosti. Njihov sloves je izdatno pomagala vzdrževati tudi institucionalizirana umetnostnozgodovinska stroka. Ta je imela glede na svoj privilegirani položaj odločilen vpliv na javno mnenje in je s tem pretežnemu delu laičnega občinstva postavila kriterije vrednotenja ter tako posledično sugerirala, v kaj se »splača investirati«. Toda gospodarska in finančna kriza po letu 2008 je ta mit pošteno načela, številni kupci, ki so debelo preplačali vsako cunjo, v katero je kakšen Jakopič kdaj obrisal svoj čopič, so kupljene slike vračali preprodajalcem, in ker je tako ponudba krepko presegla povpraševanje, so cene drastično padle. A za dejanski začetek konca imamo lahko verjetno razstavo Slovenski impresionisti in njihov čas v pariškem Petit Palaisu spomladi 2013. Doma tako slavljeno in medijsko prenapeto predstavitev so namreč francoski mediji – od splošnoinformativnih dnevnikov in tednikov do umetnostnih revij – preprosto ignorirali, bila je popolna brca v meglo, saj ni bila deležna niti prizanesljivih vljudnostnih komentarjev, kaj šele resne strokovne kritike. Francosko javnost namreč pritegnejo stvari, ki so zanjo nove in drugačne, česar za impresionizem, uradno rojen v Franciji celih trideset let pred slovenskim v dunajski galeriji Miethke, seveda ne moremo reči. Zgodba bi bila verjetno precej drugačna, če bi likovno zelo razvajenim Francozom pokazali izbrane dosežke slovenskega ekspresionizma, a kaj, ko slednji v domačih logih še zdaleč ne dosega takšne fame kot njegovi anahronistični predhodniki ...

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.