Damjana Kolar

 |  Kultura

Raziskava novega načina medvrstne komunikacije

Saša Spačal & Slavko Glamočanin: Syncness

Saša Spačal & Slavko Glamočanin: Syncness

V ljubljanski Galeriji Kapelica bodo danes, 12. januarja ob 20.00 odprli interaktivno razstavo "Syncness" Saše Spačal in Slavka Glamočanina, ki ustvarja priložnosti za nov način medvrstne komunikacije. Projekt Saše Spačal, nagrajene avtorice na festivalu Ars Electronica 2015 v Linzu in letošnje nominiranke za Prix Cube 2016 v Parizu, je del mednarodnega projekta "Evropska mreža digitalne umetnosti in znanosti." Dogodek bodo združili z otvoritvijo nove zvočne pokrajine Nataše Muševič Dot z naslovom "Vlaki" v Sonoretumu, zvočnem vrtu v prehodu ob Kersnikovi 4, kjer predstavljajo akuzmatična dela domačih in mednarodnih zvočnih umetnikov.

Saša Spačal je medijska umetnica, ki izhaja s področja humanistike in trenutno deluje na presečišču bioarta, medijske umetnosti in interaktivne vizualizacije v realnem času. Njena dela so bila predstavljena na različnih mednarodnih razstavah in festivalih kot so International Triennial of New Media Art 2014 v Pekingu,Haip festival v
Ljubljani, Enter 5: Datapolis v Pragi, AmberFest’11: Next Ecology v Istanbulu, De:sonanz 2012 v Skopju, Device_art 4.012. v Zagrebu, Device_art 4.013 v Pragi and Enter 6: Biopolis v Pragi. Trenutno razvija več različnih projektov, ki se fokusirajo na raziskovanje vmesnikov med tehnološkimi in biološkimi organizmi v sodelovanju z Galerijo Kapelica, MMC Kibla in Ljudmilo, laboratorijem za znanost in umetnost. Zanima jo post-človeška doba, kjer ljudje obstajajo in delujejo kot eden izmed mnogih členov v ekosistemu, ne pa kot njegovi vladarji. Poleg tega na področju interaktivne vizualizacije in zvočnega oblikovanja razvija strategije za uporabo fizičnih vmesnikov za generiranje zvoka in vizualij kot članica Theremidi Orchestra. V sodelovanju z Ido Hiršenfelder razvija platformo ČIPke, iniciativo, ki raziskuje delovanje žensk, aktivnih na področjih znanosti, tehnologije in medijske umetnosti.

V hrupu in trušču antropofonije, brnenju mest, strojev in cest izginjajo bioakustične pokrajine drugih živih bitij. Skoraj se več ne zavedamo, s katerimi življenskimi oblikami si delimo prostor. Toda antropocentrično podrejanje drugih bitij tlači tudi razumevanje živalskega v nas samih. Govorica, s katero se ljudje sporazumevamo, je človeška, glas je živalski. Situacija v projektu "Syncness" avtorice Saše Spačal nam omogoča, da jih ne le poslušamo, temveč zares slišimo. Naprava je zapleten avdiovizualni vmesnik, ki interaktivno ustvarja priložnosti za komunikacijo med človekom in črički. Prepoznavanje signalov, ki jih oddajajo živalice, spominja na bližnja srečanja tretje vrste, kjer vlogo alieniranega drugega zasedejo črički (Acheta Domesticus). 'Syncness' je ujemanje in neujemanje zvočnih izmenjav med obiskovalcem in živalicami ter predstavlja poskus sinhronizacije z drugim. Situacija je sinonim za zvočno, vendar ne govorno obliko medvrstnega sporazumevanja.

Zvočna pokrajina 'Vlaki' avtorice Nataše Muševič Dot obiskovalcu predstavi tridimenzionalno preslikavo zvočne slike drvečega vlaka v urbani prostor. Dislokacijo originalnega zvočnega ambienta je dosegla s snemalno tehniko, pri kateri je bilo 8 mikrofonov postavljenih v identičnih razmakih, kotih in pozicijah kot so zvočniki v Sonoretumu. Zvok mimodrvečega vlaka prekinja tišino od vrveža umaknjene lokacije, kjer se poslušalec lahko osredotoči zgolj na elementarno zvočno sliko mimobežnosti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.