Kje se skrivajo mladi?
Kako je ameriški sint obsedenec Com Truise privabil in navdušil mlado občinstvo
Zvezdniški Com Truise z nostalgično sintovsko melodiko in počasnimi, nafankiranimi ritmi
Odgovor na vprašanje v naslovu bi se prejšnji četrtek zagotovo glasil: »Na koncertu ameriškega producenta in glasbenika Coma Truisa.« Ko smo nekaj ur pred dogodkom izvedeli, da so organizatorji koncert, napovedan za malo dvorano ljubljanskega Centra urbane kulture Kino Šiška, zaradi velikega povpraševanja prestavili v tamkajšnjo veliko dvorano, smo bili sicer v dvomih. Je to res potrebno? Com Truise, ameriški glasbenik, ki se je v svojem umetniškem imenu pošalil iz igralca Toma Cruisa, pač sodi v tisto trendovsko kategorijo glasbenikov, s katerimi si mladi dvigujejo (glasbeno) kredibilnost med sovrstniki, zato je tako rekoč samoumevno, da se je za njihove koncerte denimo treba pofočkati na Facebooku. Pa če se jih imaš potem namen udeležiti ali ne. In res, ko je v četrtek nekajdesetglavo gručo z izborom različnih sintovskih izpeljank začel ogrevati domači didžej Felis Catus (Your Gay Thoughts), je bilo videti, da bo velika dvorana precej prazna. Toda ko je na oder stopil osrednji gost, se je v hipu popolnoma napolnila. In to z v povprečju precej mlajšim občinstvom, kot smo ga praviloma vajeni na domačih uveljavljenih koncertnih prizoriščih.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Zvezdniški Com Truise z nostalgično sintovsko melodiko in počasnimi, nafankiranimi ritmi
Odgovor na vprašanje v naslovu bi se prejšnji četrtek zagotovo glasil: »Na koncertu ameriškega producenta in glasbenika Coma Truisa.« Ko smo nekaj ur pred dogodkom izvedeli, da so organizatorji koncert, napovedan za malo dvorano ljubljanskega Centra urbane kulture Kino Šiška, zaradi velikega povpraševanja prestavili v tamkajšnjo veliko dvorano, smo bili sicer v dvomih. Je to res potrebno? Com Truise, ameriški glasbenik, ki se je v svojem umetniškem imenu pošalil iz igralca Toma Cruisa, pač sodi v tisto trendovsko kategorijo glasbenikov, s katerimi si mladi dvigujejo (glasbeno) kredibilnost med sovrstniki, zato je tako rekoč samoumevno, da se je za njihove koncerte denimo treba pofočkati na Facebooku. Pa če se jih imaš potem namen udeležiti ali ne. In res, ko je v četrtek nekajdesetglavo gručo z izborom različnih sintovskih izpeljank začel ogrevati domači didžej Felis Catus (Your Gay Thoughts), je bilo videti, da bo velika dvorana precej prazna. Toda ko je na oder stopil osrednji gost, se je v hipu popolnoma napolnila. In to z v povprečju precej mlajšim občinstvom, kot smo ga praviloma vajeni na domačih uveljavljenih koncertnih prizoriščih.
To je bil nedvomno lep poduk za domače organizatorje, ki radi potarnajo, kako težko je na koncerte privabiti mladež. Mladega občinstva je očitno dovolj, zato je bolj umestno vprašanje, ali imajo koncertni organizatorji posluh za pri mladih priljubljeno glasbo, ki – resnici na ljubo – pri nas dobiva zelo malo pozornosti. Eden od razlogov je verjetno tudi hitro menjavanje trendov, ki jim je vse težje slediti. Lep primer tega je ne nazadnje že koncert Coma Truisa, ki so ga Šiškarji umestili v serialko Indekš, v sklopu katere priložnost dobivajo »obetavni« glasbeniki. No, Com Truise glasbo pod tem imenom resda ustvarja šele pet let, a med mladino se ga je v tem času že prijel malodane zvezdniški status. Pa to ni nujno kritika obstoječe koncertne ponudbe, raje razmislek za organizatorje, ki bi sem in tja namesto odcvetelih veteranov lahko gostili tudi kakšnega mladim prijaznejšega ustvarjalca.
Tudi če to pomeni, da bo, tako kot Com Truise, na odru »le pritiskal na gumbe«. Ja, njegov nastop je bil tokrat bolj podoben klasičnemu DJ-koncertnemu formatu, zato med njegovim setom in setom Felisa Catusa pravzaprav niti ni bilo ločnice. Toda občinstvo, ki se je ob nostalgični sintovski melodiki in počasnih, nafankiranih ritmih, prepustilo poplesavanju, druženju in ustvarjanju prijetnega koncertnega razpoloženja, se s tem ni obremenjevalo. Zelo dobro je vedelo, kaj je prišlo poslušat, kar so oznanjale tudi ovacije, ki so pospremile Truisove prepoznavnejše skladbe.
Očitno je napočil čas, ko bodo naši koncertni organizatorji morali premisliti svoje programske strategije in pozorneje spremljati nove glasbene pojave, ki jim tudi občinstvo očitno budno sledi. Prvi signal o tem, kakšno težo za uspeh Truisovega koncerta je nosil on sam in kakšno preprosto dejstvo, da ustvarja trendovsko glasbo, pa se bo pokazal že danes zvečer (na dan izida Mladine), ko bodo v sklopu festivala Ment v ljubljanskem klubu Gala hala nastopili Truisovi kolegi iz cenjene založbe Ghostly International.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.